Oorspronkelijk Geplaatst door
inger
Ik heb je dagboek niet gelezen. Maar mag ik vragen hoe oud Boy is?
En heeft hij zoals Jossie schreef vet ophopingen? Bij de hals, staart,schouders?
Hoe verloopt zijn verharings proces? Gaat dit snel, langzaam, gelijkmatig? Zijn de haren erg lang of normale lengte die je gewent bent van hem?
Wat betreft de drainage ik zou met een lage dosis beginnen, het paard moet namelijk al veel afvalstoffen verwerken en als je een hoge dosis geeft kan dit te veel worden in een keer. Ik zou met s morgens 10 en savonds 10 druppels beginnen. Dit gedurende een week, kijken hoe hij reageerd. Blijft hij stabiel met bewegen, dus niet stijver, minder lopen, minder eten, meer gaan liggen, nog warmere voeten.
Je kan ook de polsslag meten bij de voeten als deze hoog blijft gaat het nog niet goed, verlaagd deze gaat het de goede kant op.
Merk je dat het, hetzelfde blijft of verbeterd kan je met 5 druppels per keer verhogen. Gaat dit na een week anderhalve week ook goed verhogen naar 20 druppels per keer. Max 2 x per dag.
Even heel in het kort en heel erg beknopt.
Het is homeopatisch (drainage) en deze middelen werken alleen indien het lichaam in staat is zichzelf nog te kunnen verbeteren. Dit zou je moeten laten meten door een deskundige. Deze middelen geven in een zeer lage dosis van het zelfde "ziekmakende" bestandeel af waardoor het lichaam aan het werk gezet wordt. Als het lichaam niet in staat is zich te verdedigen dus zichzelf niet kan beter maken heeft homeopatie geen zin.
Dus let wel even op indien je "zomaar' gebruik maakt van dit soort middelen. Soms is het beter om een ander middel te geven omdat het dier of mens daar meer bij gebaad is. En een ander middel kan ook homeopatisch zijn maar via een andere route werkt zeg maar.
Ik ben niet zo'n voorstander om zomaar even een bepaald middel te geven naar aanleiding van adviezen en ervaringen van anderen.
Achter Homeopathie zit een hele gedachte waar je wel kennis van moet hebben om het op de juiste manier toe te kunnen passen.
Ik zeg niet dat het niet goed is om het te geven, dat kan ik niet beoordelen, ben nog te ondeskundig moet nog even doorleren, en via papier kan het zo wie zo al niet

Het is even een denkertje dat je niet van alles en nog wat gaat geven wat misschien niet helpt maar wel veel geld kost.
Hooi weken in warm water werkt sneller dan koudwater, dit kan makkelijk zijn indien je minder tijd hebt om te weken.
Na het weken nog een keer heel goed naspoelen en goed laten uitlekken. Dan voldoe je aan de meest optimale om de suikers er zo veel mogelijk uit te halen. Als je dit tijdelijk doet een aantal weken, hoef je niet direct suplementen toe te voegen. Dit kan namelijk ook averechts werken bij een hoefbevangen paard. Moet je gedwongen voor een hele lange periode gaan weken dan kan het in sommige gevallen wel gunstig zijn om een supplement toe te voegen. Maar heel goed bekijken welke je dan gaat geven en waarvoor.
Bladwijzers