Ik ben van plan om in juli samen met Marbo een heel eind te gaan wandelen, een paar dagen lang. Het idee is om van Amersfoort (globaal) richting Arnhem te trekken en onderweg bij mensen (forumleden? Lijkt me leuk!) te overnachten.
Nu heb ik totaal GEEN ervaring met het maken van zo'n tocht. Middels dit topic wil ik dus graag een hoop handige info verzamelen. Kennen jullie linkjes naar mensen die wel ervaring hebben en dat ergens delen? Hebben jullie zelf tips?
Ik heb hier een dressuurzadel (geen idee hoeveel dingen je daar aan kan binden, niet veel vrees ik, door gebrek aan ringetjes aan het zadel). De voor mij nu meest goedkope en handige oplossing lijkt om ringen aan mijn schaap te gaan monteren waar ik dan dingen aan kan hangen. Andere opties, slimme trucs?
Plan is nu: maandag 18 juli vertrekken, ongeveer 20-25km op een dag lopen en op woensdag of donderdag een rustdag inlassen.
Dingen die ik nu zelf heb kunnen bedenken als zijnde handig
- regenkleding
- anti-vlieg (veerust, spray voor mij (met deet (teken)), vliegendeken, tekentang)
- matje en slaapzak. Tent? (Hoe moeilijk is het om een schuurdak te vinden zodat de tent
niet mee hoeft?)
- voldoende water (1.5 liter, bij te vullen op punten onderweg?)
Ik overweeg om met pasen alvast maar een proefrondje te gaan maken
Bladwijzers