Fenna zweet snel, ze is in de winter veel beter in haar element dan in de zomer maar welk seizoen het ook is, zweten doet ze goed.
Op zich niets mis mee, mits het de dag erna maar weg zou zijn. Helaas is dat niet het geval, het is dan wel droog, maar plakt erg en zeker met een wintervacht is dat heel vervelend. Het irriteert Fenna mateloos als ik het uit wil borstelen, logisch ook, maar het moet wel weg.
Als ze echt zweet na een rit of fietstochtje dan heeft ze meestal ook wit schuim op haar boeg en tussen haar achterbenen en ik denk dat dat het plakkerig maakt. Het is echt niet dat ik haar afmat ofzo, ze is van zichzelf niet overaktief en zeker een fietstochtje is niet super belastend maar toch zweet ze dan.
In de zomer kan het zweet afgespoeld worden, dat scheelt erg veel, maar in de winter, wat dan? Rustiger rijden of fietsen is niet echt een optie, ze word snel dik dus het beetje beweging dat ze krijgt is wel nodig. Meer conditie opbouwen zou iets kunnen helpen, maar ook toen ze dat wel had en echt slank was zweette ze erg.
Van zichzelf heeft ze een beetje een vettige vacht, vooral in de zomer, in de winter is dat niet voelbaar door de wintervacht, misschien dat het ermee te maken heeft.
Iemand die dit herkent of een idee heeft? Het is wel niet een onoverkomelijk probleem, maar ik wil Fen graag helpen want het irriteert haar zo.
Bladwijzers