Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Wanneer begint zomereczeem?

Wanneer begint zomereczeem?

De titel zegt het al.. Vorrige zomer vermoede de dierenarts dat mijn haf eczeem heeft.. Alleenkon hij dit niet met zekerheid zeggen.. Nu heeft hij gelukkig nnu nog negrens last van.. Maar wanneer begint het siezoen? Hebben jullie paarden al last?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Re:Wanneer begint zomereczeem?

Daar is geen vaste datum aan te prikken. Een kennisje van me wist me te vertellen dat de 2 eczeempaarden bij haar vorige stal al enkele weken geleden begonnen waren met schuren, terwijl mijn eczemer nog bijna geen last heeft (smeer haar bij de eerste tekenen dan ook meteen in met Derfen).
    Groetjes ingrid

Oke, ik ben namelijk nog steeds aan het hopen dat t geen zomer eczeem was vorrig jaar..

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Anna had vorig jaar ook geschuurd, maar de DA dacht niet direct aan zomerexceem (ook vanwege haar overgewicht). Ik houd haar nu wel scherp in de gaten, maar ze schuurt (nog) niet. Het paard van onze overburen schuurt al wel, die heeft wel zomerexceem.

Volgens mij hangt het ook wel af van het weer, het gaat nu ook wat warmer worden. Dan krijg je al snel ook weer vliegjes en mugjes enzo.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Echte zomereczeem wordt veroorzaakt door de beten van mugjes en zal dus beginnen zodra die mugjes er zijn. Op zomereczeem lijkende klachten kunnen echter veroorzaakt worden door heel veel verschillende factoren! Dan is het geen echte zomereczeem, maar lijkt het beeld er wel op. Van Kate heb ik ook gedacht aan deze kwaal, maar bleek de oorzaak niet beten van insecten te zijn (deze triggerden wel de kettingreactie die later ontstond). Voor Kate was er sprake van een overbelast systeem door allergie voor nagenoeg alle pollen, hierdoor was haar weerstand verzwakt en met name de luchtwegen en huid hadden klachten. Vervolgens kon haar systeem bepaald voer niet aan, met als gevolg dat er enorm veel afvalstoffen vrijkwamen. Resultaat: Jeukende bulten door insecten, gevolgd door enorme aanvallen van netelroos. Het feit dat ze lange tijd overgewicht had en dat nu kwijtraakte (dus afvalstoffen) verergerden de klachten. Haar eerste jaren hier waren de standaard zomereczeemklachten, later kwam daar de netelroos bij.

Nu is ze op gewicht, krijgt voer waarvan ik weet dat ze het kan handelen en behandel ik haar zo goed mogelijk voor de pollen-allergie. Resultaat is dat ze al jaren geen overgevoeligheid meer vertoont op beten van insecten en geen zomereczeem-achtige klachten meer heeft.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Mijn pony heeft sinds gisteren de deken op.

Omdat ze echt al jeuk had? Ik merk gelukkig nog steeds niks aan mijn pony..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lilian
    Omdat ze echt al jeuk had? Ik merk gelukkig nog steeds niks aan mijn pony..
    Nee om dat juist voor te zijn, het is de bedoeling dat ze geen jeuk krijgt.
    En sophie vind de deken niet erg.

Ik heb dus nog geendeken gekocht omdat ik zeker wil weten of t wel echt zomer eczeem was.. Vandaar oik dat ik bebieuwd ben of adere paarden al last heben.. Die van mij namelijk totaal niet.. Hoop zo dat hij t niet heeft..Maar zodra hij gaat jeuken koop ik natuurlijk een deken..

Natuurlijk verschilt het per paard. Maar ik probeer bij sophie altijd voor de beesies te zijn.
    En het is al aantal dagen boven de 10/15 graden en daardoor komt al het ongedierte weer. (vliegjes enz)

Bladwijzers

Forum Rechten