Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: verkeerd patroon

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Re:verkeerd patroon

Ik heb dit met Easy ook meegemaakt. Die wilde ook niet naar mij toe komen in de wei. Alleen even kijken of er wat te vreten valt en dan weer weg naar het gras.

Ik heb toen ook een week lang alleen in de wei gezeten met een boek, toevallig had ik ook nog wat stukjes appel mee en elke keer wanneer Easy bij me kwam buurten heb ik hem een stukje appel gegeven en als hij dan weer weg wilde was dat ook okay. Aan het eind van de week kwam Easy gezellig bij me staan, kon ik hem kriebelen, halsteren en meenemen.
    Bij hem was het dus ook echt het idee van 'ik moet zo weer iets wat ik niet zie zitten'.
    Ik ben heel benieuwd hoe het dit jaar gaat als ze weer op de wei staan!

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

oke, volgende keer ook maar doen dan, alleen wel jammer die andere paarden willen ook HEEEEEL graag een stukje appel :P
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Bij Easy stond ook een fjord en die kan ook best opdringerig worden als er eten in het spel is. Gewoon je stick meenemen en opdringerige paarden een stuk achteruit jagen(je eigen ruimte beschermen).

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

hihhi, dat gaat leuk worden

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Als het echt te erg is dat je niet kunt zitten misschien net achter het draad gaan zitten?

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Het zitten lukt wel, maar de paarden zijn van 'normals'
    ze vinden het al raar dat ik in het land ga zitten :P en dan jaag ik ook nog hun paarden weg, terwijl ik appel heb :P

maar ik neem idd wel mn stick mee en kiijk wat ik kan doen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Het zitten lukt wel, maar de paarden zijn van 'normals'
    ze vinden het al raar dat ik in het land ga zitten :P en dan jaag ik ook nog hun paarden weg, terwijl ik appel heb :P
    Daar moet je je niets van aantrekken. Het gaat om jou en je paard. Ik heb eind vorige zomer mijn paard dagelijks bijgevoerd, eerst buiten de wei, later in de wei, terwijl ik zijn ruimte beschermde door met een touw te zwaaien als de andere paarden te dicht bij kwamen. De meeste paarden hadden dat vrij snel door en drongen niet verder aan. En het was erg goed voor onze relatie: vrouwtje komt me niet halen, maar brengt voer en laat mij rustig eten! Ik kan je vertellen dat hij al heel snel in galop naar me toe kwam als hij me zag aankomen....
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

niets doen wekt vaak de nieuwsgierigheid van het paard op waardoor ze juist naar je toe komen, het " helpen" palen slaan bij de boer en het helpen uitmesten klinkt heel bekend, wat anderen denken moet je naast je neer leggen, put the relationship first!
    wild horses tumble through a mountain wind and ride away with our sanity, for fun, just for fun

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Ja dat klopt

Maar inmiddels zijn we al een week verder en hebben we schitterende vorderingen gemaakt

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Athena had dat ook weleens, vooral toen ze nog op het gras stond en net een nieuw stuk gras erbij had gekregen

Ik heb een combinatie van dingen gebruikt, catching game om dan alleen te belonen uiteindelijk voor het komen om me dan om te draaien en weg te lopen(zo, wat lekkers omdat je gekomen bent, dat was de training van vandaag!), online werken in de weide/paddock, vooral aan draw werken en stick to me, undemanding time(lekker tussen de paarden zitten).
    Ook buiten de weide/paddock veel gewerkt aan draw en dat heeft alles daarin wel opgelost, van een paardje dat niet naar me toe kwam en er af en toe vandoor ging als ik wat wilde doen ging ze naar een paardje dat altijd met haar oortjes erop staat te wachten op me en op z'n minst het laatste stukje naar me toe komt, op een goede dag zelfs helemaal zonder dat ik naar haar toega.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten