Oorspronkelijk Geplaatst door
Wien
Ik heb geen verstand van Voest, dat ten eerste. En zeg maar 'je' ipv 'u' (daar ben ik veel te jong voor hoop ik

)
En ik doe zelf Parelli, maar of dat beter is.. geen idee.
Maar zomaar wat;
lichaamstaal gebruik je sowieso, daarvoor hoef je niet op de cirkel te werken. En omdat je zegt dat ze een ADHD'er is, lijkt het mij juist logischer om haar aan de lijn, en dichter bij je te houden.
Volgens mij had Voest de volgorde eerst los, daarna aan de lijn toch?
Zoals gezegd, geen verstand van Voest, maar ik vind het zelf onlogisch. Vooral bij een paard wat nog moet leren wat alles betekend, wat überhaupt de bedoeling is. Voor mij klinkt dat als; hier heb je een brij losse woorden, leer er maar in zwemmen, dan kunnen we later eens gaan praten.
En dan leert ze dat de ene kant oplopen goed is, moet ze ineens de andere (moeilijke?) kant op; lijkt me maar lastig
Daarbij is beginnen met communiceren makkelijker in stap, vind ik tenminste. Dus ik zou proberen eerst rust te creëeren, zodat paard kan stil staan en misschien kan stappen, zodat paard kan leren wat dingen betekenen vóórdat ze de cirkel opgaat. En met een paard dichtbij je, en aan de lijn, kun je (imo) beter uitleggen wat je nu eigenlijk voor reactie wil van je paard als je iets vraagt.
Weet je misschien wat voor horsenality ze heeft?
En waarom wil je haar eigenlijk longeren?
Bladwijzers