Kan iemand me aub raad geven ivm Voest freestyle loswerken?
Ik werkte gisteren voor het eerst met een jonge Andalusier merrie. Ze kent nog geen longeerwerk en ik heb haar even losgewerkt à la voest. Linksom ging voortreffelijk, ze reageerde ongelofelijk op m'n lichaamstaal. Toen ik stil stond, passeerde ze zelfs mijn lijn niet (de lijn die m'n schouders maken) en kwam netjes op me toe gestapt net voor die lijn (dus ze liep niet door de denkbeeldige lijn die mijn schouders maken).
Rechtsom was een ander verhaal. Ik kreeg de merrie zeer moeilijk op de rechterhand, ze sneed haar hoeken af om zo snel mogelijk weer bij de uitgang te komen en deed wat ze kon om aan de uitgang terug linksom te draaien, natuurlijk de kant van de uitgang van de paddock.
Ik moest zelf crossen om in een driehoek achter haar te blijven, dus ik veronderstel dat dit een zware fout is van mijn kant omdat ik teveel mijn voeten beweeg en het eerder een strijd wordt om haar te beletten dat ze zich terug naar links keert.
Vraag ik teveel? Of is het ok om haar ook op haar moeilijkere kant los te werken? Wat kan ik beter doen dat hetgeen ik hierboven beschreven heb?
Bladwijzers