Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Niet snappy!

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Niet snappy!

    Hi!!

    Grondwerk probleempje...mijn paardje doet alles best heel braaf (begin level 2), maar zooo langzaam!! Vooral de yoyo-game gaat errug langzaam (zowel achteruit als vooruit). Ze kijkt wat slaperig om zich heen, dus tja..have to turn up the heat! Wil alleen niet echt lukken. Heb yoyo geprobeerd met snellere fases, release wanneer ze snel achteruit gaat bij fase 4, maar daarna terug bij fase 1 gaat nog net zo langzaam. Terugkomen hangt ze in het touw, en als het dan echt moet (fase 3, 4) komt ze terug. Heb het idee dat het alleen maar slechter gaat i.p.v. beter!
    Iemand een tip om je paard snappier te krijgen? Of liever, gemotiveerder? We noemen het altijd 'spelen' maar zij vindt er blijkbaar niet veel aan

  2. #2
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Niet snappy!

    Gemotiveerder bij yoyo?

    GRAS!!!

    Ga een spelen op een vol weiland. Gras op einde en gras bij jouw, tussendoor geen gras. Werkt geweldig!
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Niet snappy!

    Voor paarden die graag grazen wel ja Helaas moest ik de mijne eerst een uur uitleggen dat hij nu eens WEL mocht eten aan het eind. Zelfs een volle emmer met graan raakte hij niet aan als hij op een paar meter afstand stond, tijdens de yoyo (hij keek gewoon niet omlaag ) en paarden hebben idd maar een geheugen van een paar seconden voor dit soort dingen, hihi.

    Maar zoals maaike zegt: geef een DOEL aan de oefeningen. Oefen de games niet als game op zich, maar maak er echt wat nuttigs van, zowel voor jou als het paard.

    En een tweede tip is dat je niet moet stoppen op het moment dat hij op FASE 4 sneller gaat, maar tot hij op fase 1 sneller gaat. Dus bijv: yoyo fase 1 (lang) blijft hij traag, dan 2-3-4 en gelijk terug naar 1 als hij ook maar een poging doet om te versnellen, maar wel in fase 1 blijven en hij moet dan ook op die snelheid nog even doorlopen.
    Hmm, misschien wat vaag uitgelegd zo. Ik hoop dat je het snapt.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4

    Re: Niet snappy!

    Inderdaad: geef een doel aan je games: om Lodash (nog)m lichter te krijgen op driving voorhand: als hij gemest heeft hem achteruit zetten en dan driving voorhand tot hij precies bij de drol uitkomt, dan relaxen. Hij wil namelijk zoooooooo graag aan zijn mest snuffelen
    Idem met Suus met grazen: driving voorhand verbeterd.
    Dat soort dingen kun je altijd en overal bedenken!

    May the horse be with you!

  5. #5
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    35
    Berichten
    2.329

    Re: Niet snappy!

    Dat is nu perfect wat Shiva ook doet: yoyogame: huh? Moet ik nu echt achteruit? Ja meid dat moet... Owkeej dan maar.... als het echt moet, slof slof slof... Dus ik ga ook proberen met een doel te geven aan de yoyo. Bedoel je dan over balkjes en zo? En tussen dingen? Dat heb ik wel al gedaan maar dat helpt niet echt zo veel... Met gras doet haar ook niets want ik oefen altijd op gras, dus dat weet ze al dat ze maar gras mag eten als ik het zeg.

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Niet snappy!

    Als ze gras niet interessant vindt, kun je bijvoorbeeld ook een balk neerleggen waar ze achter moet gaan staan. Of een zeiltje waar ze op kan staan.

    Maar naast het 'doel' geven van de yoyo, helpt het ook om je fases eens kritisch onder de loep te nemen en daarnaast niet meer tevreden zijn met een 'suffe' stap, maar telkens echt om een snappy pas te vragen. In Level 1 ben je al heel blij als je paard tot het eind van het touw achteruit gaat op fase 1/2 maar in L2 wil je ook dat hij dat SNAPPY doet.
    Gebruik de fases zoals in L2 beschreven om telkens om een snellere 'try' te vragen en beloon pas wanneer hij ook echt op fase 1 net wat sneller (blijft) gaan.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Niet snappy!

    Hey girls!

    Thanks voor jullie tips! Dat is een goed idee om er een doel van te maken, met eten had ik al eens geprobeerd, hielp niks, maar ik zal eens met balkjes enzo aan de gang gaan. Wat Callippo zei daar stuitte ik juist op het probleem, ging door alle fases, zodra het goed ging terug naar fase 1, maar er verandert dus echt helemaal niets. Fase 4 super, fase 1 staat ze stil. Heb vandaag hulp gehad (de mensen waarbij ik werk, eentje is level 3 en de ander bijna, weten zoooooveel!), en dat ging precies hetzelfde. Bleek dat haar disengagen de oorzaak is. Driving en porcupine van de hindquarters gaat ook zo sloom, dus eerst moet dat beter.

    In ieder geval iets om verder mee te gaan! Misschien ook weer een tip voor de anderen met slome yoyo's!

  8. #8
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Niet snappy!

    Gaaf dat je nu hulp hebt van de mensen waar je werkt, dat zou toch wel moeten helpen lijkt me zo.

    Maar bedoel je nu dat de 'kwaliteit' van het disengagen van invloed was op de snelheid van het yoyo-en?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #9
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Niet snappy!

    Nou, als ik haar yoyo'de, ging ze behalve langzaam ook erg scheef steeds, wat de snelheid beinvloedt, en ze was met bumpen van het touw, of de cs, moeiljik recht te krijgen - daar het probleem van disengagen dus. Dacht ook, ver gezocht, maar veel disengagen (hier noemen ze het 'hide your hindy') en het gaat inderdaad al iets beter. Maar snappy noem ik 't nog niet!!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •