Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: Favoriete Game?

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Favoriete Game?

    Gewoon ff een lol-topic: wat is de game (of oefening) die jij het meeste doet?

    Reden van dit topic: was gister bij Maaike en zei vertelde dat ze heel weinig circling game doet, omdat sjotje daar nou niet echt veel lol in heeft. Terwijl ik juist wel heel veel circling doe, maar daarbij ook echt kan 'spelen' met shaf, dus veel afwisseling kan inbouwen.

    Dus vertel maar: wat is jou favo game?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2

    Re: Favoriete Game?

    Squeeze, vind ik helemaal super. Deze is ook zo leuk voor onderweg. Ik heb nu pas door, hoeveel "enge" dingen we onderweg tegenkomen, waarmee je kan squeezen.
    Circling vind ik ook het minst leuk. Misschien is dat typisch iets van kuodbloeden, maar de mijne sloffen ook hun rondjes, zonder veel plezier

  3. #3
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Favoriete Game?

    Uhm, tja....dat wisselt eigenlijk altijd. Momenteel doen we veel YoYo en Sideways. En sindskort de oefeningen zijwaarts en achterwaarts naar je toe en om je heen etc. aan de dubbele lijn (level 3). Voorheen was het meer Circling. Verschilt altijd eigenlijk, want dat ligt eraan waar ik de nadruk meer op wil leggen en met welke oefening ik bezig ben om deze goed te krijgen

    Mijn persoonlijke favoriete oefening van het moment (wanneer ik in het zadel zit): 9 step back up
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  4. #4

    Re: Favoriete Game?

    leiden at liberty ....vooral als er mensen langs komen en dan net even in galop aanspringen! ziet er cool uit

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    128

    Re: Favoriete Game?

    Passengeren zonder halster/zadel, de send van de circling game (whoeshhhh!), leiden vanuit zone 3 door de berm zonder gras te laten eten (R-E-S-P-E-C-T!), overal waar een draw aan te pas komt (pattex is er niks bij), disengagen zonder teugels en nog veel meer!

  6. #6
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Favoriete Game?

    Circling - mijn merrie spettert echt weg, ik moet uitkijken dat ze niet eerst omhoog komt om vervolgens in de lucht te draaien en weg te spuiten Ik gebruik het overal voor, om haar over zeiltjes - door poortjes - over balkjes heen te sturen. Squeeze is leuk om om zaken heen gaan, maar vindt ze wel het engst. Als derde favoriet driving game, omdat je dat eigenlijk overal voor kunt gebruiken
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  7. #7
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Favoriete Game?

    Catching game, vooral als het beest stout is en woest gaat bokken en rennen! Dan is hij zooooo mooi, vooral als hij ook zijn prachtige uitgestrekte draf gaat showen, die ik er op geen enkele andere manier uit kan krijgen! En als hij dan in volle galop op me af komt stormen, om nét voor me te stoppen, met opgeheven hoofd en snuivende neus, dan is mijn dag helemaal goed!

    En met rijden: alles zonder zadel en halster, met alleen een stick. Vooral dan dat gevoel van samenwerking, als hij op hele lichte aanwijzingen reageert en ik mijn stick niet eens nodig heb! Heeeerlijk!

  8. #8
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Favoriete Game?

    Ik vind met grondwerk de circling heel leuk, vooral aan de 22ft. De circling game doe ik vaak tijdens een sessie, in de hoop dat dat zn vetrolletjes een beetje aantast. Verder de squeezegame met 'enge' dingen maar borus vind niets eng en met de squeeze is dat wel eens jammer
    Tijdens het rijden vind ik de 9step backup leuk. Ook rijden zonder halster/zadel met alleen stick vind ik super.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  9. #9
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Favoriete Game?

    Veel cricling omdat daar steeds waar een beetje andere uitdagingen bij komen kijken met aysa. Bijna nooit sideways, ze doet het wel geod maar vind er niks aan.

  10. #10
    Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    rosmalen
    Berichten
    229

    Re: Favoriete Game?

    Van de games die ik tot nu toe heb gedaan (niet veel) de Yo-Yo game. Ik moet iedere keer er weer aan denken hoe leuk het er op de playday uitzag, toen Maaike Sjo met alleen 1 vinger achteruit liet gaan. Zo'n mooi gezicht! Bij pardoes is het alleen nog niet zover, flink zwieberen en hij wil wel 1 pasje, omdat het echt moet... Verder is het bij hem erg handig dat deze game op flinke afstand is, kan ie mij niet bijten...

  11. #11
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Favoriete Game?

    ik denk voor ons de squeeze, vooral als ik weer eens een leuke afwisseling vind, ik zal deze avond of morgen een filmpje plaatsen met een vliegennet, twas heel leuk alleen is arrie niet echt onder de indruk.
    oh, en de falling leaf als hij wat feller is vinden we ook geweldig!

  12. #12

    Re: Favoriete Game?

    Sjemig, moeilijke vraag... liberty met Suus, en dan alle games eigenlijk plus stick to me, dat is zoooooo leuk.
    Met Lodash "iets nieuws", zodat hij een uitdaging heeft, kan van alles zijn (nu even niet, maar normaal probeer ik elke keer iets nieuws te introduceren).

    May the horse be with you!

  13. #13
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Favoriete Game?

    http://www.bartenkim.be/kim/11juli2005/squeeze.MPG

    een filmpje van een leuke squeeze oefening. omdat de squeeze zo variabel vind ik deze oef. toch wel het leukst.

  14. #14
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Favoriete Game?

    Tot nu toe friendly en yo-yo. Vooral dat laatste ging pas ontzettend goed, de eerste keer deed ze vrijwel geen pas naar achter maar de 2e keer ging ze op fase 1 een heel eind, ze snapt het
    Verder zijn we nog niet, dus ik heb nog geen idee wat voor leuks ons nog te wachten staat... Alhoewel ik door dit topic wel een idee krijg
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  15. #15
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Favoriete Game?

    Ik ben nog maar bij de driving game maar de yoyo lijkt me wel heel leuk omdat je daarbij met opvallend weinig je paard iets kan laten doen (mits hij op een fase 1 reageert natuurlijk). Dat is bij alle games natuurlijk wel zo maar vind het bij deze het meest opvallend omdat je paard alleen op een gebaar van een afstand achterwaarts moet.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •