hej allemaal,
Ik zit al een tijdje met een vraag: Welke letter moet een veulennaam beginnen in het jaar 2011?
Allen antwoorden![]()
xp
hej allemaal,
Ik zit al een tijdje met een vraag: Welke letter moet een veulennaam beginnen in het jaar 2011?
Allen antwoorden![]()
xp
#Pubers&Paarden
LIVE the LIFE you LOVE
(_)-jes van Moon ?
Groetjes van Lotte =D
Eeeh, hangt dat niet van het stamboek af?Persoonlijk doe ik daar niet aan mee, dus ik kan je niet helpen...
Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!
heeft dat niet met het jaar te maken?
![]()
#Pubers&Paarden
LIVE the LIFE you LOVE
(_)-jes van Moon ?
Groetjes van Lotte =D
Ja, maar veel stamboeken hanteren hun eigen regels. Bij KWPN kan dit jaar een andere letter hebben, dan bij PRE. En sommige stamboeken hanteren weer heel andere regels, moet het veulen bijvoorbeeld naar de vader worden vernoemd of iets dergelijks. Maar nogmaals, ik vind dit voor mijn eigen paarden niet belangrijk, dus ik heb me er ook niet in verdiept.Oorspronkelijk Geplaatst door Lotte
Dit is inderdaad afhankelijk van het ras en waar je laat registreren.
Zo hebben KWPN en Friezen bijvoorbeeld elk jaar beginletter(s). Terwijl Haflingerhengstje dezelfde letter moeten als de vader.
En de Welsh bijvoorbeeld, daar is alles weer vrij.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Bij het trekpaardenstamboek is het ook vrije keuze. Even het betreffende stamboek bellen en je weet het juiste antwoord
Verwacht jij een veulentje![]()
"Dromen komen uit..."
Oorspronkelijk Geplaatst door Liesbet
voor welk ras?
Mijn (stamboek) merrie heet Elsa fan e Boskrane. Het laatste uiteraard via mams, maar haar voornaam is door de fokker zelf bedacht; er lag namelijk op haar geboortedag een bult Elzenhuot bij hun in de straat. Je moet er maar opkomen denk ik. Bij mijn stamboek is geen enkele verplichting om een beginletter of paps of mams te vernoemen. Om wat voor veulen gaat het?
ben een boekje aant schrijven over paardjes
een springpaard en die zijn leven wordt verbeterd me parelli
zoek nog mooie namen voor veulens en paarden
![]()
#Pubers&Paarden
LIVE the LIFE you LOVE
(_)-jes van Moon ?
Groetjes van Lotte =D
Vroeg mij ook al af of er een veulen op komst was, ik kan je niet helpen maar vindt het wel leuk dat je zelf zo,n verhaal gaat schrijven, heel veel succes!!!
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Bij het KWPN is het dit jaar de letter G
Succes met je verhaaltje![]()
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Bij Haflingers geldt dat de naam van een hengstveulen begint met dezelfde letter als die van vader (en dat is weer bepaald door de lijn waaruit vader komt; A, B, M, N, S, St of W). Een merrieveulen is vrij wat betreft de beginletter, maar in Oostenrijk (en in Nederland steeds vaker ook) is het de gewoonte om de naam van het merrieveulen te laten beginnen met de eerste letter van moedersnaam.
Bij het Friesche Paardenstamboek is er elk jaar een wisselende set letters, dit jaar zijn dat J, K of L.
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
Ok ik snap er echt niks meer van
Misschien kan ik het beste gewoon een naam verzinnen. Ik heb er al enkele:
Indigo
Sterretje
Goldy
Sugarfoot
Flame
Pegasus
Mooi??
#Pubers&Paarden
LIVE the LIFE you LOVE