Van de week heeft Steffi van der laarse m'n paard nagekeken. Tieme is echt een schat van een beest, zal niemand kwaad doen, maar is in sommige dingen zo traaaag. vooral bij dingen die hij echt niet leuk vindt zoals in de bak rijden of longeren is hij amper vooruit te branden. als je hem bijv. aan een touw meeneemt, loopt hij alsof hij elk moment bij de slager afgeleverd kan worden. tijdens het rijden is hij ook traag. vooral in de bak. (hier heeft hij ook slechte ervaringen mee). ook heeft hij tijdens rijden en longeren geen vast tempo. je moet hem continu met een zweepje vooruit tikken waardoor ik het werken voor hem alleen nog maar onaantrekkelijker maakt. Vrijheidsdressuur vindt hij overigens wel helemaal het einde.
Nu raadde Steffi me aan om iets van NH of zo te doen. Door dit met hem te gaan doen, zouden we respect voor elkaar krijgen en zou hij op een gegeven moment het weer leuk moeten gaan vinden om voor mij te werken. Wat denken jullie, zou dit wat voor ons zijn??? Ik heb wel eens wat over NH gehoord, maar me er nog niet echt in verdiept.
Bladwijzers