Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

  1. #16

    Re:bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

    bestaat er een mogelijkheid om aan de andere kant van de heg te komen met paard?? Misschien zit daar een stukje van de oplossing?

  2. #17
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

    Nee helaas, daar is de siertuin van de pensionhouder, dus daar kunnen we niet komen.

  3. #18

    Re:bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

    chips

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

    maar dank je wel voor het meedenken hoor !

  5. #20
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

    Het gaat nog steeds niet goed !
    Gisteren had ik mijn paard redelijk rustig, maar zijn vriendje nog niet. Vandaag weer paniek in de paddock. Zucht.

  6. #21
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

    Ik zou toch door gaan met approach en retreat. Daarvoor maakt het niet uit hoe groot de omgeving is. 1 stap meer of minder kan al angst cq minder angst op leveren. Daar gaat om. Nu de afstand niet al te groot is, is het een extra uitdaging om op de kleinste signalen van je paard te letten. Soms helpt het om je doel te verleggen. Eerst richting de helft van de bak. Niet meteen naar de heg willen. Iets anders zou kunnen zijn voeren op de rand van hun comfort zone. Krijgen ze ook krachtvoer/ hooi/ wortels in de paddock? Als je dat na een paar dagen 50 cm opschuift en dan weer na een paar dagen opschuiven, dan wennen ze daar vanzelf langzaam aan.
    Is er een paard waar je paard ook mee kan opschieten en die niet bang is? Kunnen die zo af en toe samen een uurtje in de paddock staan?
    Een combinatie van friendly en approach en retreat zou kunnen zijn: je bent hem fijn aan het aaien totdat ie ontspannen in z'n comfortzone staat. Dan neem je hem een paar passen richting heg. Daar ook veel aaien, masseren ed. Nog een stapje richting heg, weer friendly. Dan ben je niet zo bezig / actief als met sideways of circles. Je staat zelf ook ontspannen in een nonchalante houding. Dat is goed als spiegel.
    Bij mijn paard helpt een overdreven nonchalante houding van mijn kant.
    En blijven herhalen, het zal niet na 1 x over zijn. Dat heb je zelf ook al gemerkt.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  7. #22
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Schouwen
    Berichten
    612

    Re:bang in de paddock, hoe helpen er over heen te komen ?

    Hoi,

    Maar heel de paddock is eng, er is geen 1 plekje dat niet eng is.....
    Inmiddels mogen ze ergens anders staan, gelukkig. Want het schoot echt niet op.
    Ik heb mijn paard een aantal keren rustig gehad in de paddock . Zo rustig in ieder geval dat hij overal durfde te lopen en ook durfde te rollen. Maar zijn vriendje bleef ondertussen wel bang en die gaf dat dan toch weer over aan mijn paard.

    Groetjes,

    Maris

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •