Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Wat kun je verzinnen, om mee af te wisselen

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Wat kun je verzinnen, om mee af te wisselen

Als je paard geen zin heeft in galopperen. Flame wordt jaarlijks gecontroleerd door Karianne, gaat gewoon goed, dus dat kan geen probleem zijn.

Ik zoek iets om mee af te wisselen als hij zijn galop niet wil doen, dus wat 'nog erger' is dan galop, zodat hij uiteindelijk eieren voor zijn geld kiest en bokloos gaat galopperen.

Iemand een idee???
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re:Wat kun je verzinnen, om mee af te wisselen

Ik zou ervoor kiezen om 'iets leukers' te gaan doen Bijvoorbeeld laten galopperen op oneven terrein (dat werkt(e) bij Droo heel erg goed), in - uitjes laten springen, en juist vragen om langzamer te gaan. Wanneer Flame je dan een keer een fijne galop geeft (al is het een aantal passen), gelijk belonen met rust. Als dat goed gaat, kun je steeds wat meer passen vragen. Maar beter is om in het begin te belonen voordat het lontje opgebrand is. Maak het in ieder geval interessant zodat Flame speels wordt en vanuit zichzelf de galop aan gaat bieden
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Dit hebben we juist al een hele tijd gedaan. Nu galoppeert hij, geeft een bok en gaat stilstaan en verwacht een beloning....

Ook als hij fijn galoppeert en je beloont met stem, gaat hij draven of stilstaan. Dat wil ik graag doorbreken.
    Flame en Ali's lessen

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ali
    Dit hebben we juist al een hele tijd gedaan. Nu galoppeert hij, geeft een bok en gaat stilstaan en verwacht een beloning....
    Dan dus niet belonen, ook niet even laten rusten, maar meteen doorsturen op dat moment. Zodra hij twee passen galoppeert, stoppen en belonen.

Ook als hij fijn galoppeert en je beloont met stem, gaat hij draven of stilstaan. Dat wil ik graag doorbreken.
    Dat doet Pias ook: als ik 'goed zo' roept, vindt hij het genoeg. Dat probeer ik nu ook te doorbreken door heel veel 'goed zo goed zo' te roepen, maar hem ondertussen wel met mijn houding of de stick te laten door galopperen. Pas als ik 'goed zo' zeg en disengage, mag hij stoppen. Zoals Eveline laatst ook ergens zei: desensitizen voor stembeloningen, anders kun je nooit meer wat aardigs zeggen zonder dat hij er meteen mee stopt.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ja dat probleem is herkenbaar, als ik zeg goooehoooed dat issie meteen wat hem betreft klaar, ik gebruik nu andere woorden, zoals gewoon ja en dan op een andere toon, zodat ie weet dat ie goed bezig is maar nog niet is waar ik hem wil hebben en dus ook nog door moet gaan.

Hehe, dit heb ik soms voor met Zippo.
    Als ik dressuur rijd en hij doet iets goed en ik wil hem in zijn hals strelen dan staat hij plots stil(ook van uit galop) dan draait hij zijn hoofdje en kijkt van " krijg ik nu een snoepje?"
    Het zelfde als ik hem beloon met mijn stem.
    Maar als ik niets doe met mijn handen en met mijn stem dan blijft hij wel door galopperen. Wanneer hij dan een oefening goed doet laat ik hem dan aan losse teugel eens een rondje galopperen ( zo blijft hij in galop maar mag hij zich wel ontspannen en kan dit ook als "beloning" dienen) en neem daarna pas terug mijn teugels op en dat werkt.

Misschien ook niets meer zeggen en je grenzen verleggen, als hij fijn gegalopt heeft en het is genoeg geweest voor je, eerst stilleggen en dan belonen?
    Die bok, had je hem dat aangeleerd of doet hij dat uit zichzelf?

Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Nee, dat doet hij uit zichzelf. Tot nu toe had hij dat nog niet gedaan. Jammer dat hij dat heeft geleerd.
    Flame en Ali's lessen

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Is er misschien iets wat hij zelf echt leuk vindt, dingen zoals Linda aangeeft? Heuvels op/ af, tonnen, springen? Iets waarvoor hij graag WIL galopperen?
    Misschien is point-to-point een optie om het galopperen en daarmee ook het aanspringen te oefenen, met eventueel een grasje of een snoepje aan de andere kant als motivatie?

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Dat doet Pias ook: als ik 'goed zo' roept, vindt hij het genoeg. Dat probeer ik nu ook te doorbreken door heel veel 'goed zo goed zo' te roepen, maar hem ondertussen wel met mijn houding of de stick te laten door galopperen. Pas als ik 'goed zo' zeg en disengage, mag hij stoppen. Zoals Eveline laatst ook ergens zei: desensitizen voor stembeloningen, anders kun je nooit meer wat aardigs zeggen zonder dat hij er meteen mee stopt.
    Helemaal mee eens. Altijd de balans weer zoeken en dus even doorvragen op dat moment
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Bladwijzers

Forum Rechten