Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: Pavo koeken

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:Pavo koeken

Ik vind het jammer dat jij een vraag stelt waarbij je slechts 1 kant van het verhaal wenst te horen

Forumlid fstender's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Ik vind het jammer dat jij een vraag stelt waarbij je slechts 1 kant van het verhaal wenst te horen
    Dat mag je vinden, maar ik vind het ongepast dat er nu weer off topic gereageerd word. Ik geef het nu een aantal keren duidelijk aan, maar toch lijkt het voor sommige hier moeilijk om anderen hierin te respecteren..... Mochten er weer berichten als deze geplaatst worden voel ik me niet meer genoodzaakt om hierop te reageren.
    PARELLI fan!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    headshakete
    Totaal off topic maar wat is de verleden tijd van headshaken, headshook, headshakete het staat allemaal heel raar.

@fstender ik wil geen discussie met je aangaan hoor hou me te goede maar ik ga nog meer offtopic maar ik denk (vermoed) dat je een beetje met de deur inhuis komt vallen met deze vraag. Hoe moet ik het anders formuleren, we "kennen" jou eigenlijk niet zo goed en deze vraag kwam mede daarom ook een beetje raar op mij over. Dat wil niet zeggen dat je een 10 posts per dag (en mijn aandeel op dit forum is vooral onzin postst waar niemand wat aan heeft) moet posten, maar als mensen je iets beter kennen kun je makkelijker even een plompverloren vraag stellen. Je hoeft hier zeker niet op te reageren hoor, maar ik moest het gewoon even kwijt want je krijgt hier een soort van actie reactie vermoed ik om het maar zo te zeggen.

Ik voer de koeken niet, heb het wel gedaan maar Timber vond ze ronduit vies dus dan is het sowieso geen optie
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    headshakete
    Totaal off topic maar wat is de verleden tijd van headshaken, headshook, headshakete het staat allemaal heel raar.

/Geen idee en totaal niet relevant

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Hier een tegenstander van de Pavokoeken. Veel te veel suikers/zetmeel, dat wil ik mijn pony's niet voeren.
    Ik voer helemaal geen Pavo.

Meer wil je blijkbaar niet weten, dus zal ik verder niet over uitwijden.
    Toch even een toevoeging voor wie Pavo Vital voert, de verhoudingen hiervan liggen wel wat scheef.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Leeftijd
    42

Ik heb de koeken een tijdje gevoerd, maar zoals hierboven al werd gezegd, vind ik er ook teveel suiker in zitten. Daarom voer ik het niet meer. Heb een tijdje Pavo Nature's Best best gevoerd, maar ben nu helemaal van pavo afgestapt. Naar mijn gevoel zit er in dit merk teveel suiker/zetmeel.

Forumlid fstender's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Hier een tegenstander van de Pavokoeken. Veel te veel suikers/zetmeel, dat wil ik mijn pony's niet voeren.
    Ik voer helemaal geen Pavo.

Meer wil je blijkbaar niet weten, dus zal ik verder niet over uitwijden.
    Toch even een toevoeging voor wie Pavo Vital voert, de verhoudingen hiervan liggen wel wat scheef.
    volgens mij staat er bovenaan toch duidelijk kom maar op met jullie argumenten.... ik ben gewoon benieuwd naar minder goede ervaringen en dus redenen waarom mensen het niet zouden voeren.

@ Timbers: Ik zie dit forum als een mooie bron om dergelijke informatie te vinden en zit hier niet zozeer om veel te posten over van alles en nog wat. Maar vind het erg vervelend dat elke keer wanneer ik een topic open of lees het altijd off topic gaat: spelfouten, discussies ect ect.... in mijn ogen doet het er vrij weinig toe en levert het al helemaal geen bijdrage! Ik heb al lang gemerkt dat er een groep is die veel post, waarvan veel elkaar waarschijnlijk kennen... maar dat wil in mijn ogen niet zeggen dat anderen minder recht hebben om dingen te vragen enzo. (wij zaten trouwens 2 jaar geleden samen in de bus naar Birmingham )
    PARELLI fan!

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door fstender
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Zelfde geldt voor hier. Ik ken ze en ik voer ze niet. Maar waarom, nou vooral omdat ik denk dat er andere dingen zijn die ik beter vind.
    Wat voer je dan zoal?
    Ik voer Equifyt. De kruidenslobber (grasbrok, lijnzaad en pulp) met de muesli erin naar de behoefte van ieder paard

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

O, meer argumenten heb ik niet. Ik vind verkeerde verhouding, en veels te veel zetmeel/suiker een reden om voer direct te schrappen.

Ik voer dus Subli ponybrok, Marstal Force, en als ik geen tijd heb om te voeren en dus een koek wil voeren, dan heb ik Marstall Stal Riegel.

Lijkt mij een hele duidelijke vraag: "waarom voeren jullie deze koeken niet". Misschien een beetje andere vraagstelling maar wel heel duidelijk en to the point.

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Ik vind het wel een duidelijke vraag, lekker recht door zee

Volgens de pavo site heeft 1 koek net zoveel suiker als 3 appels of 0.8 kg voordroog. Daar op afgaand niet zoveel reden om heeeeel zenuwachtig te worden toch?
    Mijn pluizige pownie krijgt ze ook sinds 2 weken en dat bevalt tot nu goed. Zomers krijgen ze allemaal de koeken ipv biks. Nooit problemen gehad dus geen argument om ze niet te voeren.

ik voer mijn paarden de koeken in de zomer, heb er eigenlijk geen speciale reden voor.
    gewoon lekker voor de extra, en ze krijgen meteen wat extra pietamientjes binnen
    heb wel gehoord dat er veel suiker in de koeken zit en mensen ze daarom niet voeren.

Te veel suiker lijkt soms idd wel eens "heel eng" ... dus we voeren t niet. Bij klachten met dit product vraag ik me vaak af of dat de suikers zijn: 0,8 kg voordroog geeft meer suikerinname dan de koeken.
    Sommige mensen concentreren zich heel sterk op 5 a 10% van het dagelijks paardenrantsoen, maar what about de 95%?

Zelf van de pavokoeken afgestapt omdat pavo vital handiger te voeren is. Daarbij sluiten de nutrients van pavo vital beter aan op mijn ruwvoer

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Naast suiker is er ook zetmeel, ik kijk naar beiden. Suiker valt in verhouding tot zetmeel inderdaad nog mee.
    Maar ik weer wel graag wat extra suikers bij mijn sobere pony's. En sja, ik weet van de meeste Pavo-producten dat die niet zo gericht zijn op echt sobere pony's.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik geef vital en summerfit naast een dieet van gras en hooi en likstenen.
    Als ik een paard van de wei af haal is het een emmertje met vital, lijnzaadkorrels, foenegiek en wat lijnzaadolie.

Op de wei geef ik ze een halve Summerfit koek en ook zeker niet dagelijks. De Marstall koeken vinden ze niet allemaal lekker en zijn ook lastiger te krijgen. Mijn vorige paard was wel snel gevoelig voor suikers en kreeg dan jeuk dus die kreeg hooguit 2x per week een halve Summerfit.

Bladwijzers

Forum Rechten