Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Barebackpad ?????

Barebackpad ?????

Hallo,

Ik heb een verzorgpaard en heb een barebackpad van parelli tot mijn beschikking, helaas is deze door eerdere verhuizingen van de eigenaar niet meer compleet, alleen de pad zelf dus.
    Wat hoort er nog meer bij? Heeft iemand toevallig het onbrekende voor mij liggen om evt. over te nemen?
    Hebben jullie nog tips voor evt. een ander merk barebackpad? Of weten jullie een goede te koop?

Alvast bedankt!

Groetjes Marjan

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re:Barebackpad ?????

De ride-on pad van Barefoot

Zie www.mzm-geestig.nl

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

wat mis je dan? de singel?
    Ik weet niet precies wat voor singel er aan hoort, maar waarschijnlijk een gewone westernsingel toch?

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Ik heb er gewoon een westernsingel van barefoot aanzitten. bbp wordt geleverd zonder singel. Neem aan dat er dan wel de singelstoten aanzitten (leren banden)

Bedankt voor jullie reactie. Er zit niks aan, alleen de twee ringen. Er zit ook nog een leren riemstuk aan, maar die hoort er niet bij.....

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb net de Comfort Plus barebackpad gekocht van Best Friend. Ik vind het een mooie barebackpad, zeker voor die prijs. Er zit een singel bij, hij is stevig en mooi afgewerkt. Ik heb er nog niet mee gereden, alleen even gepast, maar van wat ik op internet heb gelezen heb ik begrepen dat hij niet glijdt op het paard en dat je als ruiter ook lekker stevig zit. Dit is de mijne, de kleur is officieel zwart:

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    wat mis je dan? de singel?
    Ik weet niet precies wat voor singel er aan hoort, maar waarschijnlijk een gewone westernsingel toch?
    Tie-straps en een westernsingel heb je bij de Parelli-pad nog nodig.
    Die kun je vinden in een Western-winkel.

Maar voor hetzelfde geld heb je een complete pad van Best Friend
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marjanb
    Bedankt voor jullie reactie. Er zit niks aan, alleen de twee ringen. Er zit ook nog een leren riemstuk aan, maar die hoort er niet bij.....
    Je kunt de schoenmaker vragen om 2 repen leer aan iedere ring te maken. Dan regel je een westernsingel en dan kun je de pad vastmaken dmv een stropdasknoop

Bedankt voor de tip Antheman!

Ik heb wel een singel, maar je maakt em toch idd vast met zo'n knoop als bij een westernzadel? Dan moeten die tie straps dus wel lang zijn aan een kant. Het klinkt een beetje dom maar ik zie het niet zo goed voor me

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Even googlen

Heb al gegoogled, werd er nog niet veel wijzer van en dacht misschien heeft iemand van het NH forum nog zo'n ontbrekend deel toevallig liggen....wat het dan ook mag zijn
    Ga nu toch eerst voor die van Parelli. Als ik em niet meer compleet kan maken ben ik ook wel geinteresseerd in een 2e hands parelli BBP voor mezelf. Dus misschien weet iemand nog 1 te koop....

Groetjes Marjan

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Kan wel een foto maken van mijn Parelli pad en dan specifiek de leren gedeelten, maar ben nu net terug van stal, zal dus morgen worden. Laat maar weten of je dat wilt

Ja dat zou wel fijn zijn! Alleen als het niet teveel werk is hoor.
    Fabrikanten fotograferen de pads natuurlijk niet specifiek om zoiets te laten zien...

Groetjes Marjan

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat je nou (zeker na bovenstaande posts) niet snapt.

De BBP wordt kaal geleverd. Als je een nieuwe koopt, zul je dus tegen hetzelfde aanlopen. Wat je mist zijn de tie strap latigo en de off-billet latigo. Dat zijn leren banden, een set van twee, een korte (off-billet latigo) en een lange (tie strap latigo). Deze banden komen aan de ringen die aan je bbp zitten. Kort aan de ene kant van je bbp, en lang aan de andere kant. Meestal heeft de korte kant sowieso gaatjes. Of de lange kant ook gaatjes heeft, hangt van je singel af. Als je een westernsingel met aan één kant gesp en aan één kant alleen ring hebt, niet, ander dus wel....
    En als je dán op google kijkt, zijn er zat plaatjes waarop je ziet hoe het komt te zitten.

Off Billet

Tie Strap:

Onder aan deze pagina zie je hoe je de singel bevestigt als je aan de tie strap kant geen gesp hebt:
    http://www.mini-horse-pony-tack-guid...n-saddle-cinch

Overigens zijn leren tie straps latigo bij MZM Geestig te koop voor 34,90 en de off-billet latigo voor 19,90

Bedankt! Hier heb ik wel weer wat aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten