Hoi Allemaal,
ik ben me ijverig aan het inlezen hier op het forum, maar heb een vraagje over het touwhalster...
Kate is nu ruim 3,5 jaar en ik wil haar voorzichtig inrijden in haar tempo (dus niet zadel plus mens erop en gaan met die banaan), vooral omdat ze het laatste half jaar pas heeft kennisgemaakt met mij en mensen in het algemeen. Ik ben nu zover dat zij me volgt, los, over het kavelpad van 500m, zonder de overheerlijke kamille aan weerszijden op te eten! Dit lukt van en naar het grasland en de paddock. Best knap, vond ikzelf.
Kate leert graag, heeft plezier in nieuwe dingen, maar reageert soms niet zoals verwacht. Mij op haar rug, geen probleem. Ik op haar rug en aansporen mbv kuit om te gaan lopen, Kate bijt zowat in mijn voet... Ook kan ik als ze los staat op haar klimmen, hier maakt ze niets van. Totdat we daadwerkelijk een bochtje om moeten en dan...
Geen rem, geen stuur, wel een (snelle) achteruit. Omdat ik bitloos begon, dacht ik dat het halster niet duidelijk genoeg was. Aan de andere kant, doet ze met een bit hetzelfde, zo niet nog minder op mij reageren. Nu heb ik hier al aardig wat foto's van paarden met hun touwhalster gezien, als het halster correct zit bij al die paarden, zit hij ook goed op Kate, dus dat is het niet. Aan de hand gaat het trouwens wel erg goed met het touwhalster, dus HELP, wat doe ik verkeerd?
Bladwijzers