Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: [L1] 9 step backup

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

[L1] 9 step backup

Binnenkort wil ik dan toch eindelijk m'n door Eddy aangekruiste taken voor m'n level 1 overnieuw gaan filmen. Bij de 9 step backup was de opmerking: 'Hou je handen stil terwijl je paard achterwaarts gaat'. Maar dat is dus echt een beetje een probleem. De 9 step back up gaat goed als ik steeds voor elke pas m'n wijsvingers dichtknijp en dan na elke pas weer ontspan. Doe ik dit niet en houd ik dus de druk vast, dan is Donja het er niet mee eens en gaat ze mooi niet meer passen achterwaarts(zelfs niet bij het opvoeren van de fases).
    Is het nou de bedoeling dat je de druk vast houd totdat jij niet meer achterwaarts wilt? Want zelfs na het lezen van het level 1 boekje is dat me nou nog niet goed duidelijk

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: [L1] 9 step backup

hmm nee lijkt me niet. Je moet immers terug gaan naar fase 1 wanneer je paard wijkt voor de druk dus dat betekend heel lichte druk. Ik geef ook na elke pas achterwaards weer een release.
    Kun je eddy niet mailen wat hij presies bedoelt met handen stil houden? Misschien gaf jij op de video wel je release vanuit je elleboog?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Apr 2004

Bedankt voor je reactie! Eddy schreef ook dat ik gerust contact op kon nemen als de feedback niet duidelijk was, laat ik dat dan maar ook gaan doen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik geef niet bij elke pas een release hoor, ik hou juist een constante, heeeele lichte druk op de teugel (wat tegenwoordig al niet eens meer nodig is, alleen zo gaan zitten en achterwaarts denken is al voldoende). Ik meen wel dat je voor je L1 video alle 9 stappen moet laten zien, dus t/m je handen helemaal gesloten en wat meer druk op de teugels, maar als je paard al eerder achterwaarts gaat kun je uiteraard ook gewoon wél je handen helemaal sluiten en een aangenomen teugel hebben, maar er dan géén of nauwelijks druk op zetten.
    Als je je paard bij elke pas opnieuw extra druk moet geven, dan denk ik dat je nog wat moet dooroefenen.. Want in principe zou hij op een lichte fase achterwaarts moeten blijven gaan.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

O echt? Ik houd altijd mijn handen stil, met lichte druk zeg maar, en in de clinic die ik eind mei had, zei de instructeur juist dat er wat meer 'leven' in mijn handen mocht, wat meer spelen, dus dat jij zeg maar met je lichaam ook de passen maakt, zodat je handen en eventueel ook je heupen bewegen op hetzelfde ritme.
    Vraag me af vanwaar dat verschil in beoordeling, grappig!

Aangemeld
    Apr 2004

Inmiddels lukt de 9 step backup al prima, nu ook met een constante druk

Bladwijzers

Forum Rechten