Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Niet-parelli hulpmiddel?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Niet-parelli hulpmiddel?

Leuk, van die topics die niet specifiek over een probleem gaan

Nog eentje bedacht: wat voor 'hulpmiddel' gebruik jij wel eens bij het spelen, die niet bij de standaard tools horen?

En dan niet dingen zoals een pion om omheen te lopen of een plastic zeil tijdens het schrikparcours, maar meer alternatieve dingen voor je stick ofzo.

Bij gebrek aan uitrusting heb ik vandaag zowel een plastic emmertje, een bal en een plant (een slappe) gebruikt als verlengstuk van mn arm.
    Vooral die bal was mooi. Paard rent weg en denkt 'WHaha, jij hebt geen stick, jij kan me niet raken ' Dus ik gooi die bal tegen zn ass, komtie toch mooi wel heel vlot terug naar mij

De plant was erg handig om de fases van de drawing/driving-game bij ass-towards wat zachter te maken. Hard meppen met zo'n slap plantje lukt namelijk toch niet

En dat emmertje was meer toevallig doordat ik die toch in mn hand had...

Wie heeft nog meer leuke alternatieven?

(ohjee, krijg gelijk visioenen van mensen met een lui paard die met een mestvork ipv de stick porcupine doen )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Re: Niet-parelli hulpmiddel?

je brengt me wel op idee met je mestvork......

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Als ik niks in m'n handen heb schop ik wel eens zand tegen een paard aan als hulmiddel hihi.. en in het bos gebruik ik idd takken die ik afbreek als een fase vier echt noodzakelijk is

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Als borus helemaal achterin in het land staat, komt hij meestal niet naar me toe maar moet ik hem ophalen en dan loopt hij los met me mee terug. Soms gaat hij dan toch even staan grazen en dan gooi ik een stukje klei ofzo op een manier van "Hey vergeet je niet iets?????" Stukjes klei zijn ook heel makkelijk om dominantere paarden mee uit de buurt te houden Anders bijten ze mn pony in zn bips en weg is ie dan.

Verder squeeze ik wel eens met het handvat van het schrikdraad als carrotstick door de opening van de wei heen (nee nee nee ik raak hem er niet mee! ) Vooral het weiland weer IN want vreemdgenoeg heeft hij daar meestal helemaal geen zin in.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005

alle soorten en maten zweepjes, een boomtak, normaal stal halster, hengstenlijn, halstertouwtje enz.

niet echt om mee te parellien, maar ik gebruik het schrikdraad, wat ik uiteraard uit heb gezet, om die aso-friezen in het land op afstand te houden, wat meestal grandioos mislukt, misschien volgende keer dat stroom er toch maar op dan...

Actief Forumlid allegro's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004

Ik ben twee weken geleden van mijn haf gevallen, enkel gekneusd en dus moest ik met krukken lopen de eerste week. Die heb ik dus ook even gebruikt als alternatief, alleen omdat ik zelf ook wat moeilijk liep/loop was het effect niet zo .....

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Bij gebrek aan appelstick en geschikte leadrope doe ik nu wat games met een dressuurzweepje (met strotouwtje) en een zelfgemaakte lijn van zo`n 4 meter. Niet heel origineel maar tot nu toe nog wel handig. Grappig om te lezen wat iedereen zoal gebruikt!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Bij gebrek aan appelstick en geschikte leadrope doe ik nu wat games met een dressuurzweepje (met strotouwtje) en een zelfgemaakte lijn van zo`n 4 meter. Niet heel origineel maar tot nu toe nog wel handig. Grappig om te lezen wat iedereen zoal gebruikt!

bij gebrek aan cs met string heb ik wel eens water gebruikt, warme dag en ik stond met een spa flesje in de hand de crikling game te doen en ze reageerde niet op mijn blik om de achterhand om te zetten om naar me toe te komen dus toen met het flesje water richting haar kont gegooid en daar reageerde ze wel op (wel een beetje verontwaardigde blik...)

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    35

Hahaha echt leuk wat jullie wel niet allemaal uitvinden !

Ik heb gisteren eens met een paardje het begin van Parelli wat mogen doen. Met gebrek aan de basic-tools: een be-nice halster (jawel dat is er gelukkig wel nog in de manege ), twee halstertouwen aan elkaar geknoopt (kwestie van ook een beetje gewicht mee te hebben met die knoop ) en een longezweep die afgekraakt was en dus vrij stevig als stick .

Bladwijzers

Forum Rechten