Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Paarden met Insuline Resistentie

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re:Paarden met Insuline Resistentie

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    Deze groep is geen bokt omgeving
    zit vol met echte ervarings deskundige die niet zo maar iets roepen.
    Dit vind ik een beetje een rare opmerking.
    Bij de blauwe buren loopt een IR-topic waar ook vele ervaringsdeskundigen zitten. Is dus zeker wel veel informatie te vinden.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Bij mijn paard is ook IR vastgesteld door de kliniek van Laarakkers. Hij heeft een aantal maanden glucobalance en druppels voor lever e.d. gehad en is daarvan zo opgeknapt dat hij dat allemaal niet meer nodig heeft. Bij hem zou het veroorzaakt zijn door het tetanus-deel van de inenting wat zijn immuunsysteem in de war heeft geschopt. Ik heb wel het krachtvoer teruggedraaid en ben voorzichtig geworden met gras. Gelukkig is mijn weiland ingezaaid met een paardenmengsel en wordt vrij schraal gehouden zodat hij toch enkele uren per dag op het gras kan. Het lijkt mij lastig om op een pensionstal alles goed geregeld te krijgen.

Bij deze wil ik graag in verband met mijn bachelorscriptie een oproep plaatsen:

-Vooronderzoek naar Insulineresistentie bij Paarden-

Gezocht: Paarden voor een vooronderzoek naar insulineresistentie in verband met een natuurlijk gezondheidsproduct. Het onderzoek duurt vijf weken (begin april tot half mei). Bij begin en na afloop van het onderzoek wordt u thuis bezocht en de conditie van uw paard wordt met behulp van een diagnostisch protocol vastgesteld en beoordeeld. Gedurende de vijf weken krijgt uw paard of het gezondheidsproduct of een onschuldig placebo toegediend.
    Bij deelname ontvangt u professionele begeleiding en advies, een vergelijkende beoordeling van de conditie van uw paard en gratis verzorging met het gezondheidsproduct voor vier tot zes weken na afloop van het onderzoek.
    Wat vragen wij van u en uw paard?
    - Graag al positief op insulineresistentie geteste of te dikke paarden (en andere gecombineerde klachten zoals hoefbevangenheid, zomereczeem, gevoelige hoeven, spierbevangenheid, stijfheid etc.).
    - U bent bereid om tijdens de vijf weken twee keer ongeveer een uur vrij te maken.
    - U bent bereid om tijdens de vijf weken geen andere behandeling te ondergaan (afgezien van niet vermijdbare behandelingen).

Voor nadere informatie graag contact opnemen. U ontvangt dan omgaand een uitgebreide instructie.
    E-mail: ironderzoek@gmail.com
    Tel.: 06-34318483

www.ld-hoefverzorging.nl

Voor het boven genoemde onderzoek zijn er nog enkele plekken vrij, dus wie er geïnteresseerd in is of iemand weet die het zou kunnen zijn horen wij het graag.

Alvast bedankt voor jullie interesse!
    www.ld-hoefverzorging.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Houdt dit onderzoek ook in dat de paarden op transport moeten of komen jullie langs op stal? in het laatste geval heb ik 2 paardjes (1 HB en 1 ZE (maar ook milde jeuk in de winter).
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Bij hippisch holland vond ik nog een lezing van Erik Laarakker en Annika ten Napel, info:

http://hippischholland.clbs.nl/read/?949#
    "Dromen komen uit..."

@Ingrid: Ik heb je even een pb gestuurd.

algemene informatie: ja wij komen twee keer tijdens het onderzoek naar jou toe.
    www.ld-hoefverzorging.nl

Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Leeftijd
    42

Ik zou graag mee willen doen aan het onderzoek, maar ik ben de enig die mee wil doen in het hoge noorden. Nou is dit eigenlijk niet haalbaar om voor 1 paard zo ver te rijden.. Is er iemand die ook in het noorden woont en aan het onderzoek mee wil doen?

Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Leeftijd
    42

Het is gelukt, ik doe ook mee

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten