Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Wel of niet 'wassen'?

  1. #16
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:Wel of niet 'wassen'?

    Buik doe ik gewoon met zo grote rubber rosborstel.

    Als ik hard genoeg doet dan van meneer het zelfs lekker.
    (Het best gaat juist wanneer de vacht goed droog is, eventueel wachten tot dat vieze plekken opgedroogd zijn.)

    Voetjes was ik in heet/warm water (bij voorkeur wanneer vriest want anders zijn ze zo weer vies).
    Als je goed warm water gebruikt en daarna goed droogt met een handoek zijn ze binnen 2 minuten droog.


  2. #17

    Re:Wel of niet 'wassen'?

    Ik gebruik flessen anti-klit
    dan kan het vuil er niet aan hechten.
    Arm in gips excuus voor korte berichten, en teveel spelfouten....

  3. #18

    Re:Wel of niet 'wassen'?

    Ik denk dat je het wel uit kunt wassen als je 'm daarna inderdaad goed droogwrijft en droogstapt. Zeker omdat het aan de onderkant is, hoef je niet meer nat te maken dan noodzakelijk...

    En idd de tips als daarna antiklit inspuiten kun je denk ik wel gebruiken! Dat zou ook al moeten schelen.
    You can't change the world around you, you can only change your view on it..

  4. #19
    Actief Forumlid svanderkuijl's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Wouw
    Leeftijd
    60
    Berichten
    142

    Re:Wel of niet 'wassen'?

    Ik zou met deze vries-kou echt niet gaan wassen! Misschien kun je wel iets doen aan de plek waar hij gaat liggen.
    Onze 2 shets staan snachts met z'n tweeen op stal met stro en in de winter maak ik 1 x per week de stal helemaal leeg (behalve als er veel sneeuw ligt of het heel erg koud is dan laat ik het weer een week liggen) en de rest van de dagen gooi ik er alleen (na de moppen weggehaald te hebben) schoon stro op. Ze hebben wel eens een natte plek maar eigenlijk komt dat niet zo vaak voor.
    Ik poets ze ook niet zo vaak in de winter maar ik merk wel dat ze zelf kriebels krijgen van die ondervacht want ze krijgen altijd kale plekken aan het einde van de winter en staan vaker te schuren. Dan is een goed poetsbeurt volgens mij wel goed. Met een metalen zweetmes kun je ook het ergste vuil er afhalen. Nog even volhouden!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •