Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 18 van de 18

Topic: Mok in de winter

Actief Forumlid Trees's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Dagboek Berichten
    2

Re:Mok in de winter

[quote=GypsyDiamonds ]
    Als je denkt dat ze mijt heeft, kan je stronghold voor honden op het been doen. Voor zware honden en 1 pipet per been.

Anders zou ik het zo laten en een beetje calendula erop smeren of groene leem, meer niet.
    [/quot

@ GypsyDiamonds: Hoe vaak doe je dit? en doe je dan alle benen, op een paar plekken of alles op dezelfde plek?
    Be pleased, not satisfied.

*nieuw* C_p's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2011
    Leeftijd
    34

Hoi Hoi

Mijn tinker heeft ook last van mok gehad (de laatste jaren gelukkig niet meer). Ik heb toen met iemand gesproken en die zei tegen mij; al die dure paardengoedjes kosten je handen vol geld en vaak helpt het niet eens zo goed, weet je wat jij eens moet doen;
    Ga naar de drogist en haal; bloem van zwavel (is een geel poedertje en kost haast geen drol)
    Haal ook betadinescrub en olijfolie.
    Maak met lauw water en betadinescrub de mok week en haal de kortjes die los zitten eraf. Droog daarna de huid goed met een handdoek.
    Maak van bloem van zwavel en olijfolie een mengseltje en smeer deze op de plekken mok met een kwast.
    Zorg dat je paard zoveel mogelijk op droge ondergrond staat en herhaal dit meerdere keren tot dat de mok verdwenen is.

Nou echt waar, het hielp bij Pandor gelijk, 4 a 5 dagen en het was helemaal verdwenen.

Ik ben nu bezig dus het zal mij benieuwen.
    www.niettevermijden.com

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten