Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Merrie met hengstentandje(s)?

  1. #1

    Merrie met hengstentandje(s)?

    Zijn er meer mensen met een merrie die 1 of meer hengstentandjes heeft?

    Susan heeft er eentje en ik vroeg me af of er meer mensen zijn die zo'n merrie hebben? En hebben jullie er wat aan laten doen ooit? En zoja waarom en wat was het resultaat?

    May the horse be with you!

  2. #2
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    Volgens mij hebben alleen zeeeer eigenwijze merries dat , nu snap ik ook waar al die gekke fratsen vandaan komen hahaha
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #3

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    hmmm

    May the horse be with you!

  4. #4
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    Het komt heel af en toe voor, maar weet je zeker dat het geen wolfskiesje is? Een hengstentand is toch wel een redelijk groot ding, en jij noemt het "tandjes", terwijl ik ze toch eerder in de categorie "slagtanden" zou plaatsen
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #5

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    okee misschien ben ik abuis
    ze heeft een extra tandje/kiesje in het diastema
    that's all
    ik dacht dat dat hengstetandje heette, maar ik heb het denk ik mis

    May the horse be with you!

  6. #6
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    Hengstentanden bij merries hoeven helemaal niet zo groot te zijn hoor! Ze zijn juist meestal kleiner dan bij hengsten/ruinen. Ze ontstaan onder invloed van (mannelijke) hormonen, daarom zie je ook dat ze bij vroeg geruinde paarden kleiner zijn dan bij laat geruinde paarden of hengsten. Je kunt ze niet verwijderen, omdat ze een erg lange, kromme wortel hebben die je er niet uit kunt krijgen zonder de halve kaak open te snijden... Lekker laten zitten dus, je paard heeft er geen last van!

    Het is vaak wel zo dat merries met een teveel aan mannelijke hormonen hengstentanden hebben. Dit merk je vaak aan het gedrag van de merrie (komt je denk ik wel bekend voor, hè Karianne ) en deze merries zijn soms ook lastiger drachtig te krijgen.

    Karianne, vergelijk anders de plaats van dit tandje eens met de plaats waar Lodash z'n hengstentanden zitten. Hengstentanden zitten veel verder naar voren dan eventuele wolfskiezen, die meer in de richting van de achterste kiezen zitten.

  7. #7
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ze ontstaan onder invloed van (mannelijke) hormonen, daarom zie je ook dat ze bij vroeg geruinde paarden kleiner zijn dan bij laat geruinde paarden of hengsten.
    Hee, dat wist ik niet, bedankt Marja . Ik heb ook nog nooit een ruin gehad, alleen merries en hengsten

    Karianne, vergelijk anders de plaats van dit tandje eens met de plaats waar Lodash z'n hengstentanden zitten. Hengstentanden zitten veel verder naar voren dan eventuele wolfskiezen, die meer in de richting van de achterste kiezen zitten.
    Hele goede suggestie, hengstentanden zitten inderdaad veel meer naar voren. Laat je ons nog weten wat het is Mafhaf? Ben toch wel benieuwd
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  8. #8

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    Ik heb in ieder geval van 2 mensen met Friese merrie's gehoord dat die hengstentandjes hadden. Het was dan ook een enorm probleem om die drachtig te krijgen, vanwege de grote hoeveelheid mannelijk hormoon die ze hadden..

  9. #9

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    Ships weer vergeten te kijken... sufferd!

    May the horse be with you!

  10. #10
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    Maak er vanmiddag/vanavond dan ook gelijk een foto van!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #11
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    *hap* weg camera
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  12. #12

    Re: Merrie met hengstentandje(s)?

    hij is weg, we konden hem niet meer vinden. Martin heeft dat ooit laten zien aan me, en nu wil ik hem aan maaike laten zien en weg. Was het Suus wel in wiens mond we keken??)
    ??

    May the horse be with you!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •