Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: BBP emiel voest (de luxe)

BBP emiel voest (de luxe)

Ik ben aan sparen voor een goeie BBP, nu heb ik die van voest op het oog de luxe

Kan iemand me vertellen hoe lang hij ongeveer is.
    En zit hij stevig ?
    Hoe is het contact ?
    En hoe het dat tempur zich in de winter? zit je dan op een enorm blok of zit dat lekker zacht.

hopelijk heeft iemand de antwoorden.

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Re:BBP emiel voest (de luxe)

Ik heb zelf de gewone BBP van Emiel Voest. En die is heeeerlijk Lekker zacht en toch zit je heel stevig. Ik vind het zelf een voordeel dat het van echte wol is (geen kunststof). En een voordeel dat hij heel degelijk is en niet snel slijt of kapot gaat. Nadeel is dat hij wit is en bij mijn paard blijft dat niet lang wit :P

Je vroeg hoe het contact is. Ik merk bijna geen verschil in het rijden met de bbp en zonder (gewoon op de blote rug). Ik voel met de bbp ook alle bewegingen. Je voelt alleen de ruggengraad wat minder en dat is wel prettig. Het is een beetje vergelijkbaar met een boomlooszadel (maar dan zonder beugels natuurlijk). Je voelt dus gewoon de bewegingen van het paard. Is dat wat je bedoelde?

Ik heb begrepen dat de nieuwe (luxe) versie wordt aangeraden bij paarden met een hogere schoft en/of ruggengraad. Een stalgenootje van mij heeft 'm en hij is duidelijk was steviger (niet veel dikker, maar wel steviger). Ik heb altijd gehoord dat tempur niet tegen de vrieskou kan. Stalgenootje neemt 'm dus mee naar huis in de winter. Zelf zou ik dat wel onhandig vinden. Maar ik weet dus niet uit ervaring of het tempur daar echt niet tegen kan of dat dat een fabeltje is?

Succes met je keuze!

Okee dankje

ja idd met contact bedoelde ik wel dat je lekker alle bewegingen voelt.
    Als ik nu ga rijden met zadel(met sophie dan) dan voel ik geen enkele beweging ik rij met een London, zadel ligt super en is niet te lang enz, maar baal van het contact.
    En heb nu gewoonweg geen geld voor een ander (boomzadel) wat goed ligt.

En dacht ik aan een luxe bbp..

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Marjo, ikzelf heb geen ervaring met de London, wel met de Cheyenne. Maar ik voel daar eigenlijk juist heel veel mee, wat ik overigens heel fijn vind.

Wat betreft BBP's heb ik geen ervaring. Maar eigenlijk lijkt me als je goed dingen wilt voelen, je juist een vrij 'simpele' moet hebben.

Wen, wel interessant, ben benieuwd of iemand weet of Tempur echt niet mag bevriezen? Want ik wil zelf nog eens een BBP, maar die moet wel tegen vorst kunnen.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Ik had op internet al gelezen dat hij in de winter hard kan worden door het tempur.
    maar als je hem op je paard legt wel zacht word, wil dus eigenlijk weten of dat ook echt zo is.

met de london heb je erg weinig contact.
    wil liefst een goed boomzadel maar dat trekt mijn rekening nu niet

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne

Wen, wel interessant, ben benieuwd of iemand weet of Tempur echt niet mag bevriezen? Want ik wil zelf nog eens een BBP, maar die moet wel tegen vorst kunnen.
    Zelf heb ik de BBP van Parelli, dus zonder traagschuim.

Ik slaap echter wel op traagschuim. En mijn slaapkamer is niet verwarmd, en het raam op een kiertje, koud dus Je merkt heel goed aan bijv het kussen, hoe koud het is. Bij stevige vorst duurt het langer voordat hij mijn lichaamsvormen heeft aangenomen, hij is dan hard. Mijn matras reageert dan ook wat trager, maar daar ligt een dekbed op, dus heeeel erg koud is die niet.

Als mijn traagschuim niet mag bevriezen, dan had ik natuurlijk nooit een mijn dure beddenspul hiervan gekocht.
    Wat mij betreft kan dit dus naar t land der fabelen.

Wel reageert traagschuim op warmte, dus hoe kouder het is, hoe langer het duurt voordat hij de vormen aanneemt. Zelf zou ik daar niet zo'n punt van maken, want bij warmte reageert het onmiddellijk.

Ahh dat klinkt super,
    dat word dus niet sparen HAHA

heb al 10 euro:P nog 200 tegaan

Ik heb ook een traagschuim dekje op mijn zadel liggen, in de winter vind ik het eigenlijk helemaal niets. Duurt lang voordat het weer prettig zacht is. Dit komt ook mede omdat ik dan een best wel dikke broek aan heb die weinig warmte doorlaat. En dit werkt natuurlijk ook niet echt bevordelijk.

Heb ook een tijdje het zadel van Heather Moffet gehad, deze moest ook warm worden voor het echt goed zat. In de winter was dit compleet waardeloos.
    Mijn paardje maakt zo'n dikke vacht aan dat het echt te lang duurde voordat het zadel goed was. En hij kreeg er dan ook een hekel aan in de winter.

Denk dat je gewoon een aantal overwegingen moet maken van wat je nu precies wilt, hoe vaak rij je en wil je bepaalde voor en nadelen accepteren?
    Enuh niet mogen bevriezen?? nou dan had het dekje al lang stuk moeten zijn geweest.

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Fijn dat het niet bevriezen een fabeltje is. Weer wat geleerd

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Ja, het bevriezen is idd een fabeltje, maar het spul reageerd inderdaad wel op warmte en kou. Bij koud weer duurd het dus even voor het lekker zit, maar dit voorkom ik door de BBP in een minder koude ruimte te bewaren, en waar ik rij legt ze de BBp voor het rijden even op een wat warmere plek. (warme auto/in de hal oid) Zelf rij ik er prima op, en ik vindt het ook lekker zitten. Heb er nu denk ik zo'n 5 keer opgezeten inmiddels.

Succes met sparen alvast!

het zit zeker lekker, als het zacht is zomers is het heeeeeerlijk

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Ik heb met de London wel veel gevoel trouwens!
    Ik heb dan wel alleen ervaring met de barefoot Cheyenne en daar had ik dan weer minder gevoel mee als met de London.
    De christ klinkt echt als een heerlijke bbp. Ik heb een kussen met van dat traagschuim dat is echt heerlijk. Nooit meer las van een zeer oor omdat ik te lang op 1 kant lig.

ik vind dat de london heel erg dik is,
    met cheyenne had ik wel meer gevoel. Maar ook niet zoals het hoort.

Heb met zadel van nicky meer gevoel dan met boomloos, dus als ik echt mag kiezen zou ik graag voor sophie ook weer voor een boomzadel gaan.
    Nicky heeft dus een boomzadel.

Ik ben al aan sparen voor emiel voest

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Ik weet niet zeker of ik het goede type zei. Ik bedoel de westernuitvoering!

ik was trouwens ook benieuwd naar welke bbp van emiel voest nou 't best was! De normale vind ik mooier, maar de ander heeft dat tempur zodat het beter naar de rug van je paard gaat staan. Dus ik begrijp dat de andere ook gewoon fijn is?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten