Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Ghost zadel (endurance)

Ghost zadel (endurance)

Omdat ik alleen wat oude topics vond ... een vraagje :
    heeft iemand op dit forum een "Ghost-zadel", endurance ? Tevreden/niet tevreden ? Voor- of nadelen ?

Heeft iemand ervaring hoe het ligt op een rug van een arabiertje ?

Bedankt alvast voor jullie reacties !

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:Ghost zadel (endurance)

Hester heeft ooit met een ghost gereden. Volgens mij gebruikt Nienke (van de gangenpaarden) er ook nog een als ik mij niet vergis.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Wat een klereding was dat zeg. De bar brak gewoon doormidden! En bij het testen had hij erg veel druk onder de beugelriemen.
    Echt DE miskoop van het jaar, ondanks dat hij speciaal voor mij in het paars was gemaakt.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Jouw paarse was wel heel mooi om te zien de enige mooie ghost eigenlijk.

De mijne is geloof ik van een latere lichting nadat de bar veranderd was.
    Bij gebrek aan passend boomzadel rij ik weer met mijn ghost. Ik vind het nog steeds een heel fijn zadel qua zitpositie zit ik toch echt vele malen beter dan bijvoorbeeld op een barefoot. Maar op een gangenpaard rij je met hele lange beugels (weinig druk), weinig lichtrijden of verlichtte zit en daarnaast ben ik heel erg lichtgewicht.

Ik zou er zelf op een gewoon dravend paard en met doel endurance niet voor een ghost kiezen. Trouwens voor endurance zeker de langere afstanden zou ik helemaal geen boomloos zadel kiezen persoonlijk.

edit Ik heb zowel de gewone als de enduro zitting en enduro fenders, maar die enduro variant heeft zeker niet mijn voorkeur. Ik heb last van een rand in de fenders, maar dat komt vermoedelijk door mijn absurd lange benen. Verder voel ik het extra gespje waarmee die fender vast zit onder mijn bovebeen drukken.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Volgens mij is de bar later idd verstevigd.
    Ik heb er één gehad, maar weer verkocht. Ik vond het erg weinig zadel, voelde me er niet prettig op omdat ik te weinig steun voelde. Ik ben er ook een keer goed van afgevallen, dus toen geen vertrouwen meer erin.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Hier ook; been there, done that.

Mijn bijrijder kon niets met het zadel. Het was een meisje met een beetje angst en de Ghost heeft helemaal niets aan de voorkant. Geen wrongen, geen kamer; het is vlak. Hierdoor heb je snel het gevoel voorover te vallen. Ik was hier zelf wel snel aan gewend, maar het was zeker niet mijn favoriete zadel.
    Ik heb hem weer verkocht omdat hij zo enorm schoof. Zowel naar voren als naar de zijkanten, maar dat ligt ook aan de bouw van mijn pony.
    Started!

Actief Forumlid Dominique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2008
    Leeftijd
    42

Ik heb m zelf een keer getest van een vriendin. Dat zegt naturlijk dan niet zo heel veel, maar mijn eerste indruk was: wat weinig zadel. Ik voelde me er echt niet stevig op en had idd het idee naar voren te vallen. Nou is naar voren te vallen misschien niet helemaal juist, ik had meer de indruk alsof ik naar voren werd gedwongen door de zit ofzo..
    Ook was ie te lang voor mijn paardje. Het is best een lang zadel en mijn paardje heeft een korte rug.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ja, dat ook inderdaad; een lang zadel. Te lang voor de helft avn mijn paarden.
    Started!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb hem geplipt (afdruk gemaakt tijdens het rijden) bij mijn toemalige fjord, ik was absoluut niet tevreden met de drukverdeling (zadel icm zijn rug + mijn zit)
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Grappig, vond het juist een erg fijn zadel om mijn quarter...wel alleen geschikt als je een redelijke balans hebt. Drukverdeling was erg goed. Heb veel stevigheid (heb de enduro)maar wel heel afhankelijk hoe het zadel bevalt per type paard. Op mijn vlakke quarter super, maar op een draver op stal weer waardeloos...kwestie van testen dus blijkbaar. Mijn voorkeur gaat verder wel uit naar de startrekk, net wat stabieler voor mijn gevoel tenminste.

Bedankt allemaal voor jullie reacties ! Daar heb ik echt wat aan ! Fijn !

... pfff, wel een gedoe, zo "zadel-zoeken". Ben al zo'n lange tijd op zoek naar een goed zadel, en dan "goed" voor zowel mijn paard als voor mezelf.

Woon je niet toevallig in de buurt van Twente?
    Dan zou je namelijk mijn Ghost enduro en mijn Startrekk confort wel eens uit kunnen proberen...

Héél lief van je !

... maar ben één van de Belgjes op dit forum en dus ligt Twente voor ons "ergens aan de andere kant van de wereld"

Jammer...Belgie is inderdaad een heel eind...heb er 2 weken terug 7 uur over gereden door de sneeuw!!! Nou, succes in ieder geval dan met je zoektocht!

Bladwijzers

Forum Rechten