Ik heb geen stalbedekking, dus zou puur stro voor eten kopen en die stofbalen hoef ik uiteraard niet.Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
Ik heb geen stalbedekking, dus zou puur stro voor eten kopen en die stofbalen hoef ik uiteraard niet.Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
Ik weet dat hier in de buurt waar jan altijd het stro haalt die man heeft werkelijk de hele schuur vol stro.
maar vraag me af of die nog wel iets heeft.
Ga straks jan wel even vragen
Volgens mij kun je idd het beste bij een boer vragen. Wij krijgen voor de koeien mooi goudgeel stro uit frankrijk, met mooie lange stengels. Anna en Elsa vinden het heerlijk en kunnen er lekker op knabbelen. Nu hebben wij een boerderij dus dat maakt het wel wat makkelijker, aangezien wij een paar ton tegelijk krijgen.
Mijn pony's staan op een kleine boerderij.
Hij had altijd stro maar sinds kort heeft die dat niet meer nodig omdat de kalfjes ergens anders blijven (hij boert samen met iemand)
Wij hebben dit jaar ook weinig knap stro helaas. We waren al heel blij dat we het koren eraf kregen voor de regen. Het stropersen kwam echt op de laatste plaats. Hier in de buurt zijn zelfs percelen die het stro niet op hebben kunnen persen omdat toen het weer droog was, de pootaardappelen nodig van het land moesten en het stro toen weer bleef liggen.
Hopeloos strojaar dus in Grunnen
De fouragehandel die het graszaadhooi leverde, is zelfs al voor stro gebeld door bedrijven uit omgeving Amsterdam. Is zeldzaam goedje dit jaar![]()
Ja dat klopt, de stro-oogst was en erg weeinig dit jaar en van niet zulke beste kwaliteit. Vandaar onze stro voorraad uit Frankrijk, waar het wel goed en mooi heeft kunnen drogen. We gebruiken nederlands stro voor de strohokken, maar voor het voeren de franse bult. De droge koeien eten ook deels stro, dus daar is het eigenlijk voor gekocht.
Moet wel bekennen dat ik net de nieuwe schuilstal van de dames voorzien heb van een bodempje frans stro...
Wat worden de dames weer verwend! Al dat dure stro op de grond :P
Hihi caroline, heerlijk toch![]()
Ja ze genieten er vollop van zag ik al; Elsa staat ervan te snoepen en Anna ligt er als een princes in te slapen. Maar ach, het kost mij niets, hooguit een extra kus vanavond voor vriendlief
![]()
Ik heb hier een tijdje hooi-stro mengsel gevoerd. Het is erg goed voor Odet en Sieb die anders toch dikker worden maar voor Maaike en Lady is het gewoon te weinig. Het gevolg was dus dat beide te mager werden. Marjo als je nog stro zoekt, hier is waarschijnlijk nog wel te krijgen. Het is van prima kwaliteit. Dan moet je komen met auto met trailer en legt de boer er zo een grote baal in. Past pcies.
www.niettevermijden.com
Nou mijn pony's die doen nu 24 uur met ongeveer 23 kilo hooi.
En jan wil denk geen stro meer omdat hij geen kalfjes meer heeft enz.
Bladwijzers