Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Welke brok voeren?

  1. #1

    Welke brok voeren?

    Hoihoi

    Ik zit de laatste tijd een beetje na te denken, mijn paard staat op de wei, nu onbeperkt op gras en heel goed kuil.
    Liggen ook likstenen en ik ben hem nu weer lekker aan het oppakken met rijden en alles.

    Hij krijgt nu 1/1,5 kg Pavo basisbrok, maar ik weet niet of ik daar wel zo goed aan doe.
    Ik lees daarbij ook best wat negatieve dingen over pavo, meer dan over andere merken lijkt het.
    Ik weet ook niet of die 'genoeg' heeft aan die basisbrok, komt hij niks te kort?

    Ik ben zelf wel van de brok en niet van de muesli, dus ik vroeg me af welke brok misschien beter zou zijn?
    Wat misschien helpt bij zijn spieren/spieropbouw? Iets wat hem niet heter maakt maar ook niet kalmeert.
    Er zijn zoveel soorten brok! Misschien hebben jullie een tip voor mij

    (Paard is 10, 175 hoog en licht werk)

    Gr Jessie

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re:Welke brok voeren?

    Hoe ziet het paard eruit?
    Ik voer alleen brok aan mijn jonge pony, de rest niet. Maar ja, dat zijn pony's, die groeien makkelijk.
    Zelf ben ik niet zo'n brokvoerder.
    Ik geef wel Marstall Force zodat ze vitaminen en mineralen binnenkrijgen. Dit doe ik door een beetje structuurvoer (Spillers Happyhoof).
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3

    Re:Welke brok voeren?

    Ja eigenlijk heel goed

    Goed op gewicht, bespiering nog niet echt, komt wel, maar misschien dat ik het meer kan ondersteunen. Vandaar dacht ik iets wat spieren soepel houd of zo?

    Marstall force, is dat niet iets wat ik een beetje bij het brok kan voeren? Ja of niet, want eigenlijk wou ik juist van de pavo af en van de 'basis' brok

  4. #4
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Welke brok voeren?

    Ik heb Horsemix Pro en dat bevalt me prima! Als toevoeging op hooi, voor de rest krijgt hij niet. De horsemix krijgt hij na arbeid en in de winter als ik bijvoer.

    http://www.horsemix.be/content/horse...-paardenvoeder
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  5. #5
    Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Locatie
    NOP
    Leeftijd
    46
    Berichten
    470

    Re:Welke brok voeren?

    Die van mij krijgen in het geheel geen brok, wel wat aanvulling in vitamine's en mineralen, maar geen brok verder.

    Zolang een paard of pony niet echt aan het werk moet(en een uurtje per dag jezelf amper in het zweet werken is geen werk) zijn brokken vrij overbodig naar mijn persoonlijke mening.
    Als je sport met je paard, of iets anders doet waardoor het paard echt veel energie gebruikt kan bijvoeren wel nodig zijn, maar niet voor het gewone gebruikerspaard.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

  6. #6
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Welke brok voeren?

    @ Bowen, helemaal gelijk! De horsemix die ik heb gegeven was afgelopen jaar omdat Cos (ook door verandering) teveel afviel vlak voor de winter. Toen ben ik gaan "onderzoeken" wat ik bij wilde gaan voeren en Horsemix pro vond ik de beste uit de test. Ook omdat ik hem er geen "energie" mee voer. Dit mixte ik met een kruidenslobber die voor 50% uit bietenbulp bestond. Als we volgende winter voldoende goed kwaliteit hooi hebben en Cos valt niet teveel af, dan heeft hij in feite ook geen bijvoer meer nodig.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •