Misschien ga ik voor het eerst een deken aanschaffen!en dus meteen wat vraagjes.
De deken is bedoelt voor als we na een heftig lesje zweten en we naar huis moeten stappen 20 minuten. Met deze kou vroeg ik me dus af of een zweetdeken of fleece deken dan fijn is met het naar huis uitstappen. Maar dan zit het zadel er nog op en ik loop erlangs dus hoe weet ik dan de maat? Normaal met een vliegendeken hebben we 195. En moet de deken dan ook voor dichtkunnen want ik die ook van die nierdekens? En dat valt alleen over de achterkant.
Wat moet de deken voor een functie hebben, wat moet bedekt zijn. Meestal is de hals en borst goed nat maar de flanken minder, is het dan belangrijk een fleecedeken te hebben met een hals of alleen een achterkant? En wat zijn nog meer dingen die ik moet weten?
Ik zag ze ook met buiksingels maar das niet handig met een zadel op, ik zag ook reflectiedekens maar ook alleen met achterkant en zadeluitsparing, een uitrijdeken noemde ze dat, met fleece voering. Is dat een idee?
Bladwijzers