Ik heb ook nog even een vraagje mbt motiveren LB-i, ik ben een beetje met wat basis dingen aan het beginnen met m'n paard. Met friendly game staat ze gewoon een beetje stil te staan en vind alles goed, ze blijft gewoon heel relaxt. Maar ze lijkt met andere dingen zo ongeïnteresseerd, dat ik me afvraag hoe ik haar meer enthousiast kan maken, en welke oefeningen dan goed zijn om mee te beginnen?![]()

Antwoord met Citaat
Waarbij ze weten wanneer hun beloning precies komt (in de vorm van rust, snoep oid). Dus bijvoorbeeld point-to-point, waarbij ze bij elke pion/ton rust of een snoepje krijgen (net waar jij en je paard beter mee om kunnen gaan). Zodra ze dat doorhebben kun je een point overslaan en bij het volgende point beloning geven. Zo weten ze dat de beloning er aan komt, maar wannéér precies is onduidelijk. Als ze hun best gedaan hebben in ieder geval. Chase the tiger en voetballen zijn vaak ook motiverende oefeningen.
Als dat eenmaal zo is kan je de afstand vergroten of points overslaan. Misschien kan iemand anders het beter uitleggen, heb niet het idee dat ik duidelijk ben :lol:
Hoe reageer ik dan als ze eigenlijk de snoepjes na 2x bij de point-to-point ook niet meer interessant vind? Ze komt braaf mee, reageert op een lichte vraag, maar nog steeds erg omgeinteresseerd

Bladwijzers