Nee hoor valt wel mee al denk ik dat een LBe makkelijker is om mee om te gaan. Spelen vinden ze kennelijk ook leuker. Ik hou van een beetje piten Rick is wat dat betreft aardig rustig waarbij ik graag wat meer uitspattingen zie. Dit is wennen voor me
. Maar niet minder leuk ofzo. Anders, dat wel
.

en Rick is wat dat betreft aardig rustig waarbij ik graag wat meer uitspattingen zie. Dit is wennen voor me 

Antwoord met Citaat

Dat is opzich toch ook wel logisch? Als je met ze speelt worden ze ook vaak wat extraverter. En het bos lijkt best op een grote speeltuin.
kan m zelfs wel afdroppen bij je daarna (Maarssen is niet zo ver van Amersfoort vandaan).
.<snap>
Het klonk heel logisch toen hij het zei
Ik kom er nog wel op hoor!
Rechtuit gaan is voor een LB-i heel motiverend als er wel een doel is. Dus bv point-to-point. Dus gewoon heel erg lang rechtuit is maar saai, want waar is het einde? Dat zal-ie zich afvragen. En dan bij dat punt beloning geven (rust, kriebel of snoep). Daarna kan je ook variëren, dus een punt overslaan en op het volgende punt focussen. Zo voorkom je (teveel) assumen bij je paard en motiveer je hem om toch naar de volgende te gaan (want daar krijgt-ie misschien wél een beloning!).
Zou het zo kunnen zijn dat hij zichzelf dat (knabbelen / sabbelen) heeft aangeleerd als zijnde kalmerend voor zichzelf? Dat als hij stress voelt opkomen, dat hij dan echt moet relaxen met knabbelen? Vandaag had ik 3 horsanlities aan de lijn hangen
RBE, LBE en gelukkig daarna weer gewoon LBI/LBE (i can do without the RBE lol zeker op straat!).

Wat ik wel herken is dat hij zich snel verveeld als hij niet ergens op kan knabbelen en dan weer verder wil lopen op zoek naar iets leuks om te doen. Is dat wat je bedoeld? Of wil Rick helemaal niet stilstaan, ook niet heel eventjes?

Bladwijzers