Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: hoe maak je slobber?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: hoe maak je slobber?

Het SI-gewricht zit in het bekkengebied. Kijk maar eens op http://www.delingehoeve.nl en klik dan in het menu rechts op "sacroiliaal gewricht bij paarden".

Nee appelmoes in een wormenspuit, da's een drama. Zeker als er ook nog eens poeder door geroerd zit, dat maakt het nog vaster van structuur... Maar gelukkig vrat het beest het zo op, probleem opgelost.

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Gevonden! Wel via de zoekfunctie want rechts lukte het scrollen niet. Mooie plaatjes en duidelijke uitleg. Tnx Marja!
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Hay,

Als je medicijnen moet/wil toedienen via een spuit, kun je beter proberen een spuit te halen vanuit de zorg. Zo'n injectiespuit.
    Die dingen zijn heel makkelijk in gebruik. Waar je ze weg kunt halen, dat weet ik niet. Misschien kun je ze wel bij de apotheek halen.
    Ik krijg ze via mijn moeder(die in de zorg werkt )
    Ik gebruik ze namelijk ook voor het toedienen van etherische olieƫn, daar waar dat nodig was.

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

Misschien ook wel handig voor mij, Santos haar medicijnen mengen met slobber, maar ik doe het altijd met biks en water, maar omdat Santos hoefbevangen is mag zo ook niet zoveel krachtvoer. Ach ik zie wel.
    Kan dat nog wel weer over gaan met dat SI gewricht?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja, of het nog kan overgaan, dat weet ik niet. Is me niet geheel duidelijk. De DA zei dat soms langdurige rust nodig was, maar of het daarmee voorgoed overgaat, vraag ik me af. Ik vermoed dat het dan wel een zwakke plek zal blijven.
    Maar ik zal aanstaande vrijdag hopelijk meer horen!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Beetje late reactie, maar ik weet nog wel een paar tips voor het naar binnen krijgen van medicijnen. Helaas heb ik Son heel wat pillen, poeders en drankjes moeten geven, voordat ik besloot dat ze genoeg had gevochten...

* poeders voer je makkelijk door geraspte appel of wortel
    * poeders eten ze vaak ook graag tussen twee vochtig gemaakte broodjes
    * pillen verstopte ik in een klein stukje appel, wortel of biet, waarin ik een klein gaatje had gemaakt (met de pil daarin gestopt)
    * pasta's verstopte ik in een witlofpen (de wortel van een witlofstruikje). Die hol je uit, pasta erin en smullen maar!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Tja, of het nog kan overgaan, dat weet ik niet. Is me niet geheel duidelijk. De DA zei dat soms langdurige rust nodig was, maar of het daarmee voorgoed overgaat, vraag ik me af. Ik vermoed dat het dan wel een zwakke plek zal blijven.
    Maar ik zal aanstaande vrijdag hopelijk meer horen!
    Hopen dat het over gaat. Maar als het echt zo erg is zal het idd wel een zwakke plek blijven.

Ik gooi eigenlijk altijd alles wat ze lekker vinden in een slobber.

Als basis product meestal bietenpulp of inderdaad zemelen. En dan groente/fuit erdoor, mueslie, kruiden.. evrzin het maar!

Ik doe gewoon wat brokken in een emmer daarbij wat muesli. En eventueel nog wat brood appel wortel en andere dingen die het paard lekker vind. Dan warm water erbij en even late staan. Als alles dan een beetje is uitgezet doe ik er zemelen bij tot het een lekker papje is. Dus je begint met lekker veel water.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Santje
    Hopen dat het over gaat. Maar als het echt zo erg is zal het idd wel een zwakke plek blijven.
    Inmiddels gaat het weer heel goed met Atli.
    Wat het nou precies geweest is en waardoor het gekomen is zal ik wellicht nooit weten. Misschien doordat hij niet goed op zijn voeten stond, misschien door een niet goed passend zadel, misschien door een gebrek aan fysieke training, of misschien wel een combinatie van dit alles.
    In elk geval ben ik nu weer lekker aan het trainen en loopt Atli weer goed!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten