Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Hoe een deken te beschermen tegen bijgrage paardenvriendjes

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Hoe een deken te beschermen tegen bijgrage paardenvriendjes

Een dekenvraag, op het NH forum.

Terwijl zijn ene deken bij de schoenmaker ligt om gerepareerd te worden, is de ander nu ook aan flarden En dat terwijl ik op beide exemplaren een hoop Cribox gespoten heb, het lijkt niet te helpen.

Hebben jullie tips, middeltjes of ervaring om je deken een beetje heel te houden bij een paard wat ze graag stukbijt? Het is zo jammer dat Marbo niet bepaald helpt. Die kijkt alleen maar om en vind het wel best

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re:Hoe een deken te beschermen tegen bijgrage paardenvriendjes

Een sterke scheurvaste deken nemen.

Ik heb nu een rhino en hij lijkt tot nu toe scheur vast

Scheurvaste dekens zijn lang niet zo scheurvast als ze lijken als een paard ze graag kapot wil hebben Fjalar heeft dat mooi bewezen.
    Wat wel helpt hier is flink hertshoornolie op de deken spuiten. Weet niet of dat anders is dan cribox, erg vies is het in ieder geval wel.
    En wat nog beter helpt is uitleggen aan het knaagpaard dat het wel bijzonder fijn is als hij in andere dingen dan dekens gaat bijten voortaan. Nu heb ik geen hertshoorn meer nodig
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Aan de ene deken was maar een riempje los, de ander is echt helemaal gesloopt. Kan niet veel meer stuk.

Ik hoop dat hij zijn blote nachtje overleeft.

Floor, heb jij toevallig nog wat olie staan wat je over hebt en zou ik dat uit mogen proberen? Ik zal morgen eens kijken of we nog wat meer bijt-objecten kunnen installeren zodat bijtgraag paard alias 'vriendin' nog iets anders heeft om zich op uit te leven. Hoewel, of zijn baasje daar zo blij mee is: het is al een luchtzuiger....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ronja
    Aan de ene deken was maar een riempje los, de ander is echt helemaal gesloopt. Kan niet veel meer stuk.

Ik hoop dat hij zijn blote nachtje overleeft.

Floor, heb jij toevallig nog wat olie staan wat je over hebt en zou ik dat uit mogen proberen? Ik zal morgen eens kijken of we nog wat meer bijt-objecten kunnen installeren zodat bijtgraag paard alias 'vriendin' nog iets anders heeft om zich op uit te leven. Hoewel, of zijn baasje daar zo blij mee is: het is al een luchtzuiger....

Hersthoorn is niet over, soms best nodig voor andere dingen. Maar je mag best eens proberen of Marbo's vriendin het lust
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Als dat zou mogen heel graag!

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    Ik heb nu een rhino en hij lijkt tot nu toe scheur vast
    Ik had vorig jaar een nieuwe rhino, binnen een dag een mooie scheur erin. Overigens niet helemaal doorgescheurd, dus het viel mee! Rambo's zijn nog sterker, maar ook een stuk duurder.
    Paardlief staat nu gewoon zonder (behalve als het echt heel slecht weer is) en zijn speelmaat staat er niet meer bij (door verhuizing, niet omdat zijn deken stuk was)

klopt rambo's zijn ook erg goed. Ik vond de rhino nu wel even duur genoeg, ben er heel erg blij mee bahalve dat die ik heb geen bilkoorden heeft maar een vaag ding achter de benen langs me pony vermoord me als ik die eraan maak.

Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

klopt rambo's zijn ook erg goed. Ik vond de rhino nu wel even duur genoeg, ben er heel erg blij mee bahalve dat die ik heb geen bilkoorden heeft maar een vaag ding achter de benen langs me pony vermoord me als ik die eraan maak.

Vind de rhino's ook duur zat (hoewel ik deze vorig jaar uit engeland heb laten komen voor iets van 90 euro wug, 200 gr.) O ja joh! Vind het juist wel fijn dat ze geen bilkoorden hebben maar alleen maar een achter-de-billen-langs koord. Waait hij niet op als je die eraf haalt?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vash was (staat nu al een hele tijd bij zijn dekenloze dinnetje) ook zo'n sloper. Rambo's hielden het ook niet. Renco dekens wél. Na avonden op stal door te brengen met naald en draad of op i-net pluizend naar een tweedehands, waren we er in 1 x van af. Okee, het bontje bij de schoft had hij er na een week af. Maar de rest is twee winters heel gebleven. Toen zijn we verhuisd. Zijn niet duur en sloopvast.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marina

Vind de rhino's ook duur zat (hoewel ik deze vorig jaar uit engeland heb laten komen voor iets van 90 euro wug, 200 gr.) O ja joh! Vind het juist wel fijn dat ze geen bilkoorden hebben maar alleen maar een achter-de-billen-langs koord. Waait hij niet op als je die eraf haalt?
    Ik heb probleem als die dat ding eraan doen, kan mijn pony zo ongeveer niet meer lopen.
    En hij waait er niet af hoor hij ligt super trouwens, een van mijn beste dekens.
    Dat ding zou dan precies op de plek zitten van haar sprong gewricht en heb hem eraan gehad, toen kreeg ik bijna knal naar me hoofd vond ik minder geinig

Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Vash was (staat nu al een hele tijd bij zijn dekenloze dinnetje) ook zo'n sloper. Rambo's hielden het ook niet. Renco dekens wél. Na avonden op stal door te brengen met naald en draad of op i-net pluizend naar een tweedehands, waren we er in 1 x van af. Okee, het bontje bij de schoft had hij er na een week af. Maar de rest is twee winters heel gebleven. Toen zijn we verhuisd. Zijn niet duur en sloopvast.
    Aangezien er in ieder geval een nieuwe moet komen, heb ik inderdaad een Renco op het oog. Ik heb alleen geen idee waar die te koop zijn! Vind vooral veel topics op bokt hierover.

Harry's Horse is trouwens af te raden. Die is van schoft tot staart door midden

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

(google is my friend )
    Ik vind 2 adressen/telnummers. Weet niet hoe oud ze zijn,
    Renco Paardendekens
    Adres: Renco Paardendekens
    v. Reedeweg 8
    3927 BB RENSWOUDE
    Contactpersoon: De heer N.C. van der Velden
    Tel.: 0318-574022/06-50564412

en
    Renco Paardendekken.
    Dorpsstraat 47,
    3927 BB Renswoude, Utrecht. Gelderse Vallei.
    t: 0318 571380

ook een webshop waar de maatindelingen op staan:
    http://www.bakkersqualityproducts.nl...actie=1&groep=

Advies: Zorg dat er de 1e dag er iemand is die het dek rechtlegt als het scheef gaat. Het is zware dikke stof en die moet zich even zetten op de rug. Dat gaat o.a. door de lichaamswarmte. Ligt 'ie eenmaal goed, dan blijf't 'ie ook liggen als een huis, ondanks het feit dat de deken alleen een voorsluiting en bilkoorden heeft.

Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

Dank, ik ga bellen!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten