Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Korsten op de oren

Korsten op de oren

Sinds ongeveer 1,5 week heeft nicky op haar oren allemaal hele kleine korstjes.
    Je ziet het bijna niet omdat de helft van haar oren bruin zijn.
    Maar ze voelen ook een beetje warm en aan de korsten is niks te zie geen begewegende beesies (zover ik kan zien)
    ik vind heel vreemd omdat het niet weg gaat.

verder is merv kern gezond dikke wintervacht en super blij.

Wat kan dit zijn

Re:Korsten op de oren

bevroren???
    Geen idee of dat kan!
    Take it easy!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Coulash
    bevroren???
    Geen idee of dat kan!
    het was er al voor het ging vriezen.

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Schimmel?
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik zou dan ook misschien deken aan schimmel of misschien regenschurft al lijt het me voor dat laatste een beetje een vreemde plek.

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Rainrot is toch ook meer iets waar het lekker kan broeien of niet?
    Een paardje bij mij op stal heeft het net gehad en die had het net onder de randen van deken.
    De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

regenrot kan goed op de oren hoor! Juno heeft een dun vachtje en eigenlijk elke winter wel een paar kleine plekjes, juist vaak ook op zijn oren...
    Ik krab de korstjes eraf en heb vorig jaar een goedje van de paardendrogist gesmeerd, mudgard. Vond dit zelf niet echt beter werken, dus ben er nog niet uit hoe ik het dit jaar ga aanpakken.
    Groetjes eltina

Nicky is echt net een wandelde teddy beer.(heeft geen deken op)
    En heb haar helemaal na gevoelt (vond ze heerlijk) op andere korsten maar helemaal niks.
    het zit echt op puntjes van de oren ong 2 cm van de puntjes.

lijkt me idd sterk dat rain rot is. Want dat moet broeien idd.
    Sophie heeft het niet Elxa je geeft zelfs al aan dat het middeltje niet zo werkt ? is het dan bij je paardje wel rainrot ?

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Ja, het is rainrot, zeker ook omdat de omstandigheden elke keer hetzelfde zijn en de da het ook bij de eerste winter op kweek heeft gezet.
    Het middeltje werkt niet, vind ik, omdat je er kale plekken van krijgt, ik vind dat zelf vervelender dan een kleine hoeveelheid korstjes.
    Ik ben er trouwens niet bekend mee dat regenrot alleen op broeiende plekken ontstaat? Volgens mij komt het voornamelijk door een verminderde weerstand en KAN het op broeiende plekken ontstaan, maar niet per definitie. Volgens mij komt het zelfs vaker voor bij paarden zonder deken...?
    Groetjes eltina

Goede nacht,

Zit er smeer in de oren? Het kan mijt zijn. Dat kan je laten kweken via je dierenarts.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

NIcky's oren zijn zover ik weer schoon. Zal zo is even inkijken

Weet niet of het een mogelijkheid is (hoewel ik al vriendinnen van mij heb horen klagen over muggenbeten in de winter enzo...) maar mijn paarden hadden in het najaar korstjes in hun oren (ik dacht dat het qua kleur lichte korstjes waren) deze kwamen blijkbaar van insecten?
    Maarja lijkt me sterk in de winter (hoewel het nu al even terug warmer en ik toch al enkele mensen hoor klagen over insecten ed)

vief
    Guest

Ja, ik denk ook aan mugjes, die zitten er al bij de eerste zonnestralen hoor...
    Mijn pony heeft dat ook elk jaar op de oren kleine korstjes, kun je er zo af krabben met haar en al...
    Oren bevatten erg veel bloedvaatjes, dus altijd een lekker warm plekje, en makkelijker bloed te zuigen dan door die dikke winterjas van de pony...

HIhi je moet wel even checken wanneer ik dit bericht plaatste toen was het 07 december, veel sneeuw en heel veel kou.
    En vooral ook geen zon grijs en grauw

Inmiddel voelen haar oren wel beter niet alles is weg maar blijkbaar verdwijnt het wel..

Bladwijzers

Forum Rechten