Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Kruiden (thee) voor ondersteuning.. lijstje maken..

Kruiden (thee) voor ondersteuning.. lijstje maken..

Hoi,
    Zijn er hier mensen die hun paarden kruiden (thee) en dat soort dingetjes geven ter ondersteuning van een aandoening?
    Het leek me handig om een lijstje te maken met dit soort handige en natuurlijke middeltjes, en waarvoor je het gebruikt.groe
    Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Ik heb gehoord dat bijv kamille thee goed helpt bij insuline resistentie (helpt afbraak suiker).
    Rooibosthee werkt reinigend en zuiverend.
    Paardenbloemthee werkt vochtafdrijvend.

Ik hoop dat jullie me willen helpen
    Groetjes.

Oja en een gelukkig nieuwjaar

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Kruiden (thee) voor ondersteuning.. lijstje maken..

Ik voer mijn paarden geen thee, wel gedroogde kruiden over hun voer (indien nodig). Zo heb ik Atli na zijn zandkoliek een tijdje anijs en fenegriek gegeven, tegen gasvorming en om de darmen te helpen kalmeren.

Als ik effe reclame mag maken: in mijn webshop kun je meer informatie vinden over diverse kruiden, en hun werking. Kijk dan effe onder het kopje 'kruiden'. http://shop.naturalhorsetrainer.nl.

Ga eens langs de Sleghte zij hebben regelmatig boeken met kruiden en hun gebruiksaanwijzing. Kan zeer nuttig zijn ook voor jezelf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door inger
    Ga eens langs de Sleghte zij hebben regelmatig boeken met kruiden en hun gebruiksaanwijzing. Kan zeer nuttig zijn ook voor jezelf
    Bedankt voor de tip!

*nieuw* cavaletie's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Leeftijd
    28

super leuk ben hier ook al een tijdje naar opzoek
    mijn paardje heeft zomer eczeem en dan smeer ikgewoone maar erg sterke zwarte thee (wel koud) over haar manen kan en staart wortel werkt tegen de jeuk

Ik zie dat het topic wat ouder is, maar bruin bier om vocht in de benen door zwakke nieren af te voeren werkt heel goed.
    Verder citroensap voor de lever, denk aan ongeveer 20 druppels per dag. Gewoon uit zo'n flesje van de supermarkt.
    Appelazijn, uit de reformwinkel om bloed te reinigen. Vooral als er veel parasieten zijn/ zijn geweest of je paard niet meer zo soepel loopt. 10-20 ml per dag.
    Ik zag net trouwens leverbot voorbij komen, daar werken een paar druppels chloor heel goed op. Gewoon Glorix door het water van je paard voor 2 maanden.
    Daar kan de leverbot niet tegen, maar je paard wel. Er zit nl. ook chloride in het maagzuur...
    Meer schiet me even niet te binnen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Chloor door het drinkwater van je paard ??????? wow ! Dat zou ik dus echt nooit doen !

Ja, eng idee hè? Maar ja, het is ook gewoon een element uit de natuur.
    Komt omdat wij er aan gewend zijn de plee ermee te schrobben :O
    Het gaat maar om hooguit 3 druppels op 10 liter hoor. Je ruikt het zelfs bijna niet.
    Maarrrrr, er komt ook geen groene glibber meer in je emmer, dus het doet wel wat!

Bladwijzers

Forum Rechten