Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: straalkanker

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

straalkanker

We hebben een paard op stal staan die sinds een hele poos straalkanker heeft. De eigenaar wil er alles aan doen om hem beter te maken. Met name zijn verzorger wilde dit ook.
    Onze eigen dierenarts wilde niet meer behandelen omdat hij geen oplossing zag. Een andere dierenarts zag er wel heil in en is gaan behandelen met zalf. Door omstandigheden (sterfgeval in de familie) is er niet elke dag gesmeerd met zalf en is het verergerd. (heb het beginstdium nooit gezien.

Is er iemand die een paard kent die hier van genezen is en op welke manier. Wil samen met de eigenaar een goede behandelmethode vinden voor het paard.
    Elke extra info hierover is welkom

Re:straalkanker

Straalkanker is best goed te genezen! Ik zelf heb geen directe ervaringen hiermee, maar ik ken wat mensen die paarden met zulk soort problemen met success heben behandeld.
    Het is vooral een kwestie van goede hoefverzorging en vermeerd bloedsomloop.
    Ik jullie geval zou ik zeker advies van een hoefexpert zoeken!
    www.ld-hoefverzorging.nl

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

ik zou contact opnemen met gerrit smit (van de smit hoefschoenen). Hij heeft veel ervaring met straalkanker en zelf een dieet samengesteld om het proces te stoppen.
    Mijn ervaring is dat straalkanker niet van buitenuit met wat zalf genezen kan worden.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door elxa
    ik zou contact opnemen met gerrit smit (van de smit hoefschoenen). Hij heeft veel ervaring met straalkanker en zelf een dieet samengesteld om het proces te stoppen.
    Mijn ervaring is dat straalkanker niet van buitenuit met wat zalf genezen kan worden.
    Ik denk er hetzelfde over, maar "bemoei" me nog niet zolang met dit paard en vandaar dat ik nu verder aan het kijken ben naar wat er mogelijk is. Lees op internet allemaal verhalen dat het lang duurt en deze da zegt dat het in 3 maanden met zalf over moet zijn

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Misschien heb je hier ook iets aan? http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/...aalkanker.html
    De van Nassau's zijn bekend om hun kennis van hoefproblemen. Kanker kan je niet genezen met een dieet helaas. De behandeling is pittig en vereist de hand van iemand met ervaring hiermee. Hangt dus ook waarschijnlijk een aardig prijskaartje aan. Lijkt een lange weg, maar het kán dus wel. Je kan altijd telefonisch of via mail contact opnemen om te overleggen met de DA's die verbonden zijn aan hoofcare. Succes!!

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

straalkanker is in principe een proces waarbij ontsteking plaatsvind. Dit komt dus van binnenuit en kun je zeker aanpakken met een dieet.
    Het is niet eens bekend waar de oorzaak van het proces ligt, dus het is niet te vergelijken met de behandeling van kanker bij mensen.
    Vaak ligt er wel een relatie met rotstraal, of ligt het ontstaan van beginnende straalkanker in een verwaardloosde rotstraal.
    Dit sluit natuurlijk een goede hoefverzorging niet uit. Maar zeker ook niet goede huisvesting, dieet en beweging.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Misschien heb je hier ook iets aan? http://www.hoofcare.nl/frame_pagina/...aalkanker.html
    De van Nassau's zijn bekend om hun kennis van hoefproblemen. Kanker kan je niet genezen met een dieet helaas. De behandeling is pittig en vereist de hand van iemand met ervaring hiermee. Hangt dus ook waarschijnlijk een aardig prijskaartje aan. Lijkt een lange weg, maar het kán dus wel. Je kan altijd telefonisch of via mail contact opnemen om te overleggen met de DA's die verbonden zijn aan hoofcare. Succes!!
    Heb die site inderdaad bekeken en ze zitten hier maar 10 kilometer vandaan. Het is echter nogal heftig wat ze doen en we zijn wel bang hoe het paard hierop gaat reageren. (hij is 1.85en weegt denk ik zo rond de 1000 kg).
    We gaan nog door tot de zalf en de pillen op zijn die we van de da gehad hebben en dan komt ze terug om te kijken hoe we verder gaan met behandelen. Dat is nu nog ong. 2 weken. Daarna volgt waarschijnlijk een bezoek aan De van Nassau's

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

De behandeling van Van Nassau is idd behoorlijk heftig.
    Deze heren behandelen ook straalkanker maar op andere wijze dan de Nassau's. http://www.rwl-quality.nl/
    Daarbij hoor ik ook van mijn smid dat een dieet wel degelijk helpt. Hij heeft ook veel contact met Smit van de hoefschoenen. Das wel een erg wijze man geloof ik.

Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door prebalia
    De behandeling van Van Nassau is idd behoorlijk heftig.
    Deze heren behandelen ook straalkanker maar op andere wijze dan de Nassau's. http://www.rwl-quality.nl/ en dan onder behandeling. Is ookminder kostbaar als ik t zo lees.
    Daarbij hoor ik ook van mijn smid dat een dieet wel degelijk helpt. Hij heeft ook veel contact met Smit van de hoefschoenen. Das wel een erg wijze man geloof ik.

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

heey marleen,

arme pol, Ik heb nu sinds de zomer nieuwe smid en die heeft paard behandelt met hoefkanker met succes. Zijn naam is Gerry Kerstens(heeft ook site), misschien kan hij wat voor je betekenen.

Gerry behandelt nu bij emma een standscorrectie. Ze is waarschijnlijk al aantal jaren verkeerd bekapt door onze oude smid door te weinig ervaring met belsen. Daardoor heeft ze achter enorme hoefzweer ontwikkeld en heeft gerry samen met DA groot stuk van hoef weggesneden. Nu maandag is gerry op controle geweest en is er heel erg tevreden, wel zijn er nog steeds drukplekken te vinden maar elke 3 maanden kan hij weer verder corrigeren. We merken nu al dat ze stukke beter loopt dan ooit te voren. Hebben het idee dat haar artrose ook verlicht wordt door nieuwe stand
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Je kan ook eens kijken naar therapie met Maretak. Dit remt de groei.
    Ik ken iemand die het bij haar paard met hoefkanker heeft ingezet en
    die loopt al 3 jaar niet kreupel. Deze link gaat over mensen, maar google er maar eens op.
    http://www.tegenkanker.nl/print.php?...=400&width=700

Bladwijzers

Forum Rechten