Ik heb afgelopen 3 dagen L1 cursus gevolgd in Heeze en het was echt geweldig! Mijn paardje is nogal bang om alleen te zijn en flipt ook helemaal als er vreemde paarden in de buurt komen. Ik ging er dus zo'n beetje met knikkende knieen naar toe. Maar het ging goed!!
![]()
Toen we vrijdag de wei opgingen (daar was het in alle hitte nog het koelste) was mijn paard dus helemaal opgewonden, je kent dat wel: hoofd omhoog, snuiven, dribbelen, oortjes naar voren. Maar zodra we echt begonnen met de 7 games was het over. Ze werd echt helemaal relaxt. Ook het rijden de volgende dag met 1 teugel ging prima, heb zelfs durven draven en geen centje pijn. Ongelooflijk in een vreemde bak, met vreemde paarden op een superdrukke manege (er waren wedstrijden aan de gang) heb ik gewoon relaxt kunnen rijden. En zondag heb ik zelfs gegaloppeerd.
![]()
Ik ben zo blij en ook helemaal enthousiast om verder te gaan. Hiermee kan ik thuis lekker verder aan de slag. Ga nu langzaam aan proberen om alleen met haar te wandelen en ergens anders de 7 games met haar te spelen in de hoop haar steeds meer vertrouwen te geven (of was het mezelf?) Ook het rijden zelf ga ik verder oefenen op de Parelli manier, er komt geen bit meer in. De cursus is echt geweldig (complimenten voor Eddy), diegenen die er over twijfelen of blijven hangen in L1: zeker doen!! Je gaat echt met sprongen vooruit!
Groetjes, Conny
Bladwijzers