Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: verslag Parelli cursus L1 Heeze

verslag Parelli cursus L1 Heeze

Ik heb afgelopen 3 dagen L1 cursus gevolgd in Heeze en het was echt geweldig! Mijn paardje is nogal bang om alleen te zijn en flipt ook helemaal als er vreemde paarden in de buurt komen. Ik ging er dus zo'n beetje met knikkende knieen naar toe. Maar het ging goed!!

Toen we vrijdag de wei opgingen (daar was het in alle hitte nog het koelste) was mijn paard dus helemaal opgewonden, je kent dat wel: hoofd omhoog, snuiven, dribbelen, oortjes naar voren. Maar zodra we echt begonnen met de 7 games was het over. Ze werd echt helemaal relaxt. Ook het rijden de volgende dag met 1 teugel ging prima, heb zelfs durven draven en geen centje pijn. Ongelooflijk in een vreemde bak, met vreemde paarden op een superdrukke manege (er waren wedstrijden aan de gang) heb ik gewoon relaxt kunnen rijden. En zondag heb ik zelfs gegaloppeerd.

Ik ben zo blij en ook helemaal enthousiast om verder te gaan. Hiermee kan ik thuis lekker verder aan de slag. Ga nu langzaam aan proberen om alleen met haar te wandelen en ergens anders de 7 games met haar te spelen in de hoop haar steeds meer vertrouwen te geven (of was het mezelf?) Ook het rijden zelf ga ik verder oefenen op de Parelli manier, er komt geen bit meer in. De cursus is echt geweldig (complimenten voor Eddy ), diegenen die er over twijfelen of blijven hangen in L1: zeker doen!! Je gaat echt met sprongen vooruit!

Groetjes, Conny

Re: verslag Parelli cursus L1 Heeze

Eey, gaaf Conny! Heb je 'm toch gedaan hè?

Zeker weten, Trea. En ik heb er geen spijt van ook. Ik heb heel wat geleerd. Ik was in m'n eentje echt aan het aanmodderen, niet alleen saai voor m'n paard maar ook voor mij. Het lukte niet, m'n paard snapte het niet, frusterend!!

Ik kan nu echt verder en als het beetje goed blijft gaan, ga ik meteen verder voor L2.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Heej super leuk joh dat je het zo naar je zin had Veel oefenplezier, want nu heb je vast weer inspiratie genoeg!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Oh gaaf!!! Klinkt heel motiverend om ook eens aan een minikamp mee te doen Wat ik ook wel van plan ben hoor, maar eerst eens kijken wat ik zelf van L1 ga bakken....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

@ Nacino, bedankt, ik heb zeker weer inspiratie! Nu ik weet hoe het allemaal moet is het veel gemakkelijker om nieuwe dingen te verzinnen.

@ Evenaar, niet te lang bezig blijven hoor, als het niet goed lukt. Zo'n cursus is heel verhelderend! Ik zat er zelf ook heel lang tegenaan te hikken. Ik vond dat ik nog niet 'goed genoeg' was om mee te doen. Maar er waren zelfs mensen die nog helemaal niets gedaan hadden en die konden ook in no time lekker meedoen.

Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoi Connie

Nou ik heb je dus zaterdagmiddag gezien in Heeze en ik vond het ook
    heel leuk te zien dat jullie samen met sprongen vooruit gingen.

Het ging met elke opdracht weer een beetje beter.

Ben eigenlijk wel benieuwd heb je nu ook gelijk je L1 gehaald
    of moet je dit later weer filmen?

Hallo Carla,

Jij was diegene die eigenlijk eerst ook mee zou doen, of niet?

Bedankt voor het compliment in ieder geval. Ik vind zelf eigenlijk ook wel dat het best goed ging. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het eindresultaat.

Ik heb nog niet m'n L1 gehaald. Alleen Angelique (met de forse Welsh Cobb) kreeg eigenlijk de rode string, maar dan met een knoop, die ze er uit mag halen als het trailer laden goed gaat.

Eddy heeft wel gezegd dat ook Kristl, Ilse en ik praktisch gelijk door konden gaan met L2, dus als we verder willen gaan met een L2 cursus, hoeven we hem alleen maar even aan deze cursus te herinneren en dan krijgen we zo onze L1 string. Filmen hoeft dus niet perse, maar mag natuurlijk wel.

Bladwijzers

Forum Rechten