Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: hooien?

hooien?

Op de wei waar mijn paardjes staan is het gras ondertussen tot kniehoogte uitgegroeid (het stuk waar ze niet op staan ten minste ). De man die me de wei verhuurt zegt dat de paarden het gras niet meer opeten als het zo hoog staat en dat ik moet laten hooien. Maar als ik ze een stukje bijgeef dan eten ze dat hoge gras wel op... Nu vraag ik me af of dat gras goed blijft tot in de winter of het slecht zou worden mettertijd en ik toch best hooi?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:hooien?

Ik weet dat op de vorige stal wanneer het gras zo lang was het soms problemen gaf in het najaar als het erg nat was dan ging het helemaal plat liggen en er kwam op schimmel onder.
    Maar ik weet niet of dat altijd zo is, voordeel mischien is als je het nu nog laat maaien dat het nog weer aan kan groeien voor de winter??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid laura's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik heb dezelfde ervaring als Janneke.
    Als het te lang is gaat het in het najaar plat liggen en schimmelen.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik voer altijd lang gras door middel van strookbegrazing. Dan eten ze inderdaad alles op.
    Ik weet niet hoe groot het bij jou is en hoe lang je er van zou voeren.
    Hier verweid ik ze elke keer. Dan kan een stuk weer groeien.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Hey dyonne, ik geef ze ook altijd een stuk bij. Het is in totaal 1ha en nu gebruiken ze bijna de helft. Ik heb een stukje dat kort stond terug afgezet, zodat dat terug kan bekomen, maar niet teveel want het veulen moet goed kunnen lopen...

laura en janneke, ok da's dus de reden... ja hij zei iets over dat plat liggen maar niets over schimmelen, en nu begint het hier en daar wel plat te liggen... Oei dan moet ik toch wel gaan hooien denk ik, want ik denk niet dat ik ze zo snel al dat gras kan laten afeten en ze zijn nu al een beetje te vet... Wel spijtig dat het zoveel regent de laatste tijd...

Hartelijk dank voor de informatie, nu weet ik wat me te doen staat! Ik ben daar dus al 3 maanden over aan het denken, stom hè nu is het in 1 dagje opgelost dank je!!!

Bladwijzers

Forum Rechten