Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Petitie voor alternatieve registratiemethode (niet meer chippen)

Re:Petitie voor alternatieve registratiemethode (niet meer chippen)

Getekent. Mijn honden en paarden zijn allemaal gechipt en echt blij ben ik daar niet mee. Mijn oude Basje had ooit ook eigenlijk geregistreerd moeten worden maar dat heb ik opzettelijk nooit gedaan. Vond het onzin, nutteloos. Ik wil geen chip, mijn kinderen wil ik ook niet chippen dus waarom mijn dieren wel? Met de honden en paarden had ik geen keuze...die waren al gechipt...

sophie is wel gechipt, en ik geloof nicky ook:$.
    Ik denk zelf dat het wel scheelt hoe het gedaan word. Enige wat ik wel vind is dat er keuze moet zijn, voor bv mensen die wedstrijden rijden of niet.

Ik heb jarenlang zonder enig probleem wedstrijden gereden zonder dat hij gechipt was (toen was die regel er nog niet) dus mwah...zie dus geen meerwaarde ivm westrijden...

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Mijn dames en de hond/katten zijn ook gechipt. Denk ook dat het op het punt van weglopen/vermissing wel een voordeel KAN zijn. Wel even registreren dus, anders heef tde chip niet zoveel zin

Wat ik vreemd vindt is dat ze de keuze van mensen hiermee beperken terwijl het DNA verhaal toch ook waterdicht is (ik bedoel, er zijn geen 2 paarden met gelijk DNA toch?). En dat in een land waar ze hoog opgeven van de vrijheid van keuze/mening en godsdienst. Zelf ken ik mensen die echt religieus bezwaar hebben tegen chips in een (gezond) lichaam, die zouden dus geen paard meer kunnen houden dan? Echt raar.

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

Ik heb getekend.
    Helaas hebben drie van mijn vier paarden een chip. Bij Eik kon ik zelf kiezen, en ondanks de rompslomp en de onduidelijkheden ben ik toch blij dat ze geen chip heeft.
    Die mogelijkheid moet er mi zeker blijven.
    Started!

Ik vind dat hele chip gedoe erg uit de hand lopen eerlijk gezegd. Bij honden snapte ik het nog enigzins ivm kwijtraken en dat was beter dan tatoeëren vond ik. Toen ging het over het chippen van paarden en toen begon mijn weerstand. Een paard raak je niet zomaar kwijt zoals je een hond kwijt kunt raken. Als ze gestolen worden dan vind je ze doorgaans nooit meer terug omdat ze direct naar het buitenland gaan van wat ik heb begrepen. Een dierenarts leest ook nooit een chip voor ze aan je paard bezig gaan dus waar hebben we het over qua preventie?
    Na de paarden begonnen ze zo zoetjes aan over kinderen chippen...zo zouden ze met GPS altijd te vinden zijn...Right...dan naai ik liever een chip of iets in de kleding ofzo. Inmiddels gaan ze over tot het chippen van volwassenen... Het wordt steeds gekker. Ergens met er een halt toegeroepen worden vind ik met de continue controle via overheidswege.

Wat betreft het argument: een chip is handig als je hond/kat kwijt raakt: dan moet hond kat na gevonden te zijn eerst naar een dierenarts of asiel waar ze de chip kunnen aflezen. Doe mij maar een adreskokertje
    Maar als dat kokertje kwijt raakt, is die chip toch wel handig .

Anyway, on topic: ik ben niet pertinent tegen chippen, wel tegen keuzeonvrijheid, dus getekend.

May the horse be with you!

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Volgens mij blijven de ontheffingen die verleend zijn, gewoon geldig. [...] Als je de procedure toen gewoon goed gevolgd hebt, zou het volgens mij geen probleem moeten zijn.
    Klopt.

Paarden die voor 1 juli 2009 een officiele DNA-ontheffing hebben gekregen hoeven niet alsnog gechipt te worden. Ook niet als ze de grens over gaan. Een DNA-paspoort dat op die datum aan de toen geldende eisen voldeed, voldoet nog steeds.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Na de paarden begonnen ze zo zoetjes aan over kinderen chippen...zo zouden ze met GPS altijd te vinden zijn...Right...dan naai ik liever een chip of iets in de kleding ofzo. Inmiddels gaan ze over tot het chippen van volwassenen... Het wordt steeds gekker. Ergens met er een halt toegeroepen worden vind ik met de continue controle via overheidswege.
    Ik vind het juist een mooie uitvinding. Als er ooit de mogelijkheid is laat ik er bij mezelf 1 zetten. Lijkt me heel handig om nooit meer een portemonnee mee te hoeven nemen. In de toekomst geloof ik dat het mogelijk is om ermee te kunnen betalen en je te legitimeren: pinpas/paspoort/rijbewijs worden overbodig. Ook erg handig als je bewusteloos bent en medisch personeel gegevens nodig heeft om je leven te kunnen redden, zoals bloedgroep of allergieen. Ook denk ik aan het opsporen van mensen onder het puin na aardbevingen/overstromingen/lawines enz. (sorry, compleet off-topic)

Maar dit is het heden en niet de toekomst, de chip die nu bij dieren wordt geplaatst is niet zo geavanceerd. Het enige doel van deze chips is identificatie vh dier, daar zijn verschillende alternatieven voor bekend. Ik zal de petitie tekenen, omdat ik vind dat iedereen zelf moet kunnen kiezen.

De menselijke chips zijn er ook al hoor alleen zijn de mogelijkheden nog beperkt. En eerlijk gezegd hoef ik geen big brother die me de hele dag, mijn hele leven kan zien waar ik ben, wat ik doe, met wie ik wat doe en hoe ik het doe .

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Daar snap ik nou echt niks van.
    Dat er mensen zijn die vrijwillig een chip zouden willen laten plaatsen. Weet je wel hoe ongelooflijk veel risico's je daarmee loopt? Niet alleen op fysiek niveau (zo'n ding kan gaan zwerven of ontsteken) maar ook hoeveel controle er met zo'n chip van buitenaf op jou uitgeoefend kan worden?

Als je een bepaalde ziekte oid hebt bestaan er ook van die kleine kokertjes met gegevens die je bij je kunt dragen, of een naam-tag. Dan kan medisch personeel ook in één oogopslag zien hoe ze dienen te handelen. Een stuk veiliger en beter voor je privacy!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten