Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Weide, stalling, hooi, brok?

Re:Weide, stalling, hooi, brok?

Wat een goeie ontwikkelingen! Leuk joh: ga ervoor en geniet ervan, want ik denk dat niet een klein beetje uitmaakt, of je er hetzelfde over denkt, maar dat dat ALLES uitmaakt: je zal daar ook input (kunnen) vinden en niet alleen maar het gevoel dat je je steeds moet verdedigen.......
    GAAF!

Take it easy!

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Toch wil ik hier wel wat opmerkingen plaatsen.

Allereerst is een paard een kuddedier en als je als kuddedier alleen in het donker achterblijft terwijl de kudde vertrekt, kan dat niet fijn zijn. Uiteindelijk heeft ze alleen op het land precies hetzelfde dan alleen op de box, alleen is het oppervlakte om in te leven groter. Het blijft eenzame opsluiting

Brok is idd fastfood, maar wat weet je van het hooi dat het voldoende is om van te groeien. Als ze in een maand op brok gegroeid is, zou ik toch even kijken of ik de brok niet zou handhaven.

Principes zijn leuk: 24/7 buiten, zo natuurlijk mogelijk, geen brok. Allemaal prima, maar past het op dit moment bij je paard? Wat heeft jouw dier nodig, in de situatie waarin jullie zitten? Een jong paard van 2,5 jaar zou ik niet alleen buiten laten staan. Een jong paard wat in een maand hoogtegroei laat zien op brok zou ik er niet vanaf halen.

And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Toch wil ik hier wel wat opmerkingen plaatsen.

Allereerst is een paard een kuddedier en als je als kuddedier alleen in het donker achterblijft terwijl de kudde vertrekt, kan dat niet fijn zijn. Uiteindelijk heeft ze alleen op het land precies hetzelfde dan alleen op de box, alleen is het oppervlakte om in te leven groter. Het blijft eenzame opsluiting

Brok is idd fastfood, maar wat weet je van het hooi dat het voldoende is om van te groeien. Als ze in een maand op brok gegroeid is, zou ik toch even kijken of ik de brok niet zou handhaven.

Principes zijn leuk: 24/7 buiten, zo natuurlijk mogelijk, geen brok. Allemaal prima, maar past het op dit moment bij je paard? Wat heeft jouw dier nodig, in de situatie waarin jullie zitten? Een jong paard van 2,5 jaar zou ik niet alleen buiten laten staan. Een jong paard wat in een maand hoogtegroei laat zien op brok zou ik er niet vanaf halen.

Wil hier even op in gaan. Ook ik wilde m'n paard persé 24/7 buiten. iom Stalhouder bleek dit geen probleem te zijn. Ik kreeg echter heel veel problemen met rijden met m'n paard (weet dat dit voor jou nog niet opgaat, maar wil het wel even meegeven). Na vanalles geprobeerd te hebben om har weer normaal te kunnen rijden, zonder te schrikken van een blaadje hebben we haar uiteindelijk in de avond om 6 uur gewoon met de rest naar binnen gedaan. Na 3 dagen schrok ze nergens meer van. Dit was 3 jaar achter elkaar het geval, hierdoor heb ik er zelf voor gekozen om m'n paard de rest van de "kudde"te laten volgen. Wilde dit even delen. De situatie moet er naar zijn,

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Kudde gaat voor alles, daarom zou ik m'n paard liever 'snachts op stal hebben dan alleen buiten. Maar 5 uurtjes gezelschap per dag is weinig. Als je paard zo in de groei is, betwijfel ik of hooi alleen voldoende is. Ik zou wel een aanvulling geven met mineralen en vitaminen, bv een koek of vit brokjes. Ik doe zelf een halfje muesli met vit in poedervorm.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten