Ik ben opzoek naar fijne teugels
Welke is zeker niet prettig vind is die dikke met dat dikke rubber
Wat voor teugels gebruiken jullie ?
En geen touwteugels want die heb ik. Zoek iets voor het dressuren.
"ga even verder speuren op internet"
Ik ben opzoek naar fijne teugels
Welke is zeker niet prettig vind is die dikke met dat dikke rubber
Wat voor teugels gebruiken jullie ?
En geen touwteugels want die heb ik. Zoek iets voor het dressuren.
"ga even verder speuren op internet"
Ik dessuur met touwteugels!Maar ik heb ook een paar gladde leren, zijn erg fijn en soepel. Je moet ze alleen niet invetten want anders glijden ze door je handen.
"A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli
Mijn meest favoriete teugels ooit zijn de cottongrip teugels van Marylot.
Zijn wel gewoon lekker dun, maar met een paar antislip reepjes erin waardoor je met hele open hand kunt werken.
http://www.goedhard.nl/N_frame.html?...nl/N_home.html
Ik heb die van 16 mm.
Ik vind mijn leren Kieffer dressuurteugels súper fijn.
Ze zijn lekker smal en soepel .
A lot of people talk to horses, not many listen
Ik zat nog te denken aan finesse teugels die heb ik nog maar die moet ik nog repareren
En ga morgen gewoon even naar divozaoohhh wat erg..
Wil kijken naar bordjes voor in een rijbak
HAHA ik was net bij divoza en was beetje aan voelen aan de teugels denk AHH deze is fijn, zat een zacht stofje op oehh zo lekker hielt dat vast en dan wel met stopt erop zoo mooi.
prijskaart vond ik wat minder mooi84,95 *slik*
heb ze dus maar laten hangen![]()
goh das best lastig....ik gebruik er diverse.
Ik heb een paar ooit uit IJsland meegenomen die zijn een beetje rubberachtig en vrij dun en smal.
Ook heb ik een paar touwteugels westernuitvoering met open uiteinde en van die leren flapjes aan de uiteinde. Deze zijn wat dikker om vast te houden. En lekker lang. Dat is in de winter wel prettig. Ik rij nl niet met handschoenen vind ik vreselijk.
Ik had tot voor kort ook een paar van die slofteugels die ik gebruikte voor lange lijnenwerk en zo. Helaas zijn deze nu stuk gekauwd en dus verbannen naar de oude voorraad bak, voor "je weet maar ooit nodig hebben" momenten.
Deze waren precies de goede maat niet te lang of te kort, voelde prettig aan met werken. Voor het echte rijwerk is het wel te lang hoor. Maar ja het zijn dan ook niet voor niets slofteugels
Ik heb mijn finesse teugels gefikst, maar ze zijn nu nog wat te lang. dus denk nog maar keer opnieuw fiksen![]()
heel verstandig![]()
Vandaag maar gewoon even met mijn dikke teugels gereden.
Had nog geen zin om me finesse kleiner te maken.
Waarom zou je teugels korter maken, het 'overschot' kun je toch gewoon laten hangen???
Flame en Ali's lessen
You're the only person who knows what's right for you,the only one.
And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.
Ze zijn zo lang dat nicky er bijna in kan gaan staan, dan word wel ietsie pietsie gevaarlijk.Oorspronkelijk Geplaatst door ali
Bladwijzers