Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: slee tuig?

slee tuig?

Als ik jullie zo lekker zie sleeen met paard of pony, dan kriebelt het bij mij ook!

Ik wil dus heel langzamerhand Ryan gaan voorbereiden om iets te gaan trekken, maar wat voor een tuig gebruiken jullie?

Hebben jullie zelf iets gemaakt of gewoon men tuig? En is zoiets, dan een leuk setje om te kopen?
    http://www.horseshopinternational.nl...roducts_id=189

Alvast bedankt voor jullie reactie's.

"In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Re:slee tuig?

Je moet in elk geval zorgen dat je een borsttuig hebt waarmee Ryan de slee kan trekken.
    Tuig van bovenstaand plaatje vind ik erg nylon, dan zou ik bang zijn voor schuurplekken. Maar goed, bij een slee is het maar voor enkele malen natuurlijk. En niet heel zwaar trekken.
    Zorg verder voor een zweng aan de slee, zodat het niet zo over de borst schuurt.

Ik zag laatst dit: http://www.kraemer-pferdesport.de/Sk...0015&ci=247730
    Dat lijkt ook wel geschikt. Maar ik ken het verder niet.

Zelf heb ik een Ideal mentuig, maar dat is niet zo goedkoop. 600 euro.
    Tevens is het leer, en kunststof is makkelijker in onderhoud. Maar goed kunststof is niet goedkoper dan leer vaak.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

hmm ik ken het tuigje wel, maar het is wel erg nylon. Om te gebruiken voor enkel af en toe voor de slee of heel soms de bak slepen oid is het wel aardig. Je kunt nog altijd een bontje aan de voorzijde maken als er toch te veel druk of schuurplekken zouden ontstaan.
    Maar wil je hem later ook echt voor de wagen hebben zou ik toch voor betere kwaliteit en duurzaamheid gaan.
    ik men met Ideal....ja vrij prijzig, die van Zilco vindt ik trouwens ook wel erg mooi en makkelijk in onderhoud.

Die duitse ken ik niet.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Voor een enkele keer kun je een borsttuig improviseren van een singel en twee beugelriemen. Als strengen twee longeerlijnen. Werkt best, hebben we vorig jaar met het snowboard een hoop lol van gehad. Dat tuigje in de link is erg licht maar voor een slee wel prima denk ik. Je kunt ook kijken naar een borsttuig van touw en foam: http://www.sieltec.de/, daar worden zelfs marathonwagens mee getrokken. Onderhoudsarm en sterk.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Die duitse is ook niet geschikt voor mennen.
    Mocht je echt menplannen hebben in de toekomst, dan raad ik toch aan naar een kwalitatief goed tuig te gaan.
    Ideal heeft tegenwoordig ook mooie kunststoffen tuigen. En dan niet webtech, dat is ook nylon. Maar eurotech heet het geloof ik. Is nog iets goedkoper dan het Ideal luxe marathon tuig van leer.
    Zilco is ook goed. Verder is er bijvoorbeeld nog Kieffer.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Bedankt voor jullie tips, het gaat inderdaad om een enkele keer sleeen en keer een bandje trekken ofzo.
    Nu geen echte men ambitie's dus.

Ryan stelt wel comfort op prijs en zet gerust geen stap als er iets schuurt of niet lekker zit. Ik vind vooral ook veiligheid belangrijk.

Dat duitse tuigje van Kramer lijkt me wel wat, is van leer en verstelbaar. Samen met mijn kaptoom en een longeersingel moet ik dan volgens mij een heel eind komen. Die zweng ga ik nog even over puzzelen.

Mochten er ooit echt men plannen komen dan komt er goed tuig hoor!

"In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Ik heb ook ideal tuig. gebruik hem laatste tijd alleen voor mountainboarden.
    hopelijk komen mijn toekomst plannen ooit nog uit vind wel super ding

ik ga hier voor de volgende sneeuw ook sleetje van zolder prutsen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Die duitse is ook niet geschikt voor mennen.
    Mocht je echt menplannen hebben in de toekomst, dan raad ik toch aan naar een kwalitatief goed tuig te gaan.
    Ideal heeft tegenwoordig ook mooie kunststoffen tuigen. En dan niet webtech, dat is ook nylon. Maar eurotech heet het geloof ik. Is nog iets goedkoper dan het Ideal luxe marathon tuig van leer.
    Zilco is ook goed. Verder is er bijvoorbeeld nog Kieffer.
    ook met kieffer oppassen, heb ik vernomen na gesproken te hebben met zeer ervaren zadelmakers.

Bladwijzers

Forum Rechten