Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 66 van de 66

Topic: geen lichamelijke druk gebruiken?

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Re: geen lichamelijke druk gebruiken?

Ik vraag me alleen serieus af of mijn pony ook maar een poging zou doen zijn hoofd naar beneden te doen, maargoed, ik heb het nooit geprobeerd dus tsjah...

Ik ben trouwens wel aan het clickeren geslagen met een hondje. Ze is van mijn tante en logeert hier een paar weken, maar het is een ontzettend eigenwijs en soms zelfs arrogant beestje dus daar ben ik wat aan gaan doen.
    Ik moet zeggen dat het hartstikke leuk gaat. Toen ze eenmaal doorhad dat de click iets leuks betekende, ging de rest bijna vanzelf.
    Eerst trok ze je vooruit aan de lijn, nu loopt ze keurig naast je en wacht zelfs waneer je dat zegt, en ik vind het ook hartstikke leuk om te doen .

Clickeren opzich vind ik dus best oke maar bij paarden weet ik het nog niet. Ik krijg dan echt het idee dat ze het alleen maar doen voor een snoepje.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dat doet die hond dan ook. En raar misschien, maar dan stoor ik me er veel minder aan dan bij een paard.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Dat heb ik dus ook. Misschien komt het omdat een opdringerig paard je zo omver kan lopen maar dat moeilijk gaat bij een klein hondje.

Een opdringerig paard, leer je om eerst een stapje achterwaards te doen, alvorens hij zijn snoepje krijgt. Dat is nèt zo belangrijk, als dat je de hond leert om het snoepje aan te nemen zonder je vingers eraf te bijten

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Ik vraag me alleen serieus af of mijn pony ook maar een poging zou doen zijn hoofd naar beneden te doen, maargoed, ik heb het nooit geprobeerd dus tsjah...

Ik ben trouwens wel aan het clickeren geslagen met een hondje. Ze is van mijn tante en logeert hier een paar weken, maar het is een ontzettend eigenwijs en soms zelfs arrogant beestje dus daar ben ik wat aan gaan doen.
    Ik moet zeggen dat het hartstikke leuk gaat. Toen ze eenmaal doorhad dat de click iets leuks betekende, ging de rest bijna vanzelf.
    Eerst trok ze je vooruit aan de lijn, nu loopt ze keurig naast je en wacht zelfs waneer je dat zegt, en ik vind het ook hartstikke leuk om te doen .

Clickeren opzich vind ik dus best oke maar bij paarden weet ik het nog niet. Ik krijg dan echt het idee dat ze het alleen maar doen voor een snoepje.

Hoi Shetfan

Je paard zal altijd iets doen. Het is namelijk geen standbeeld. Wanneer je je hand op zijn hals neerlegd en rustig afwacht zal hij vast en zeker bewegen. Beloon dat (al is het maar een gewichtsverplaatsing) en je paard zal gaan zoeken waarvoor hij beloond werd. Het leuke eraan is dat je paard leert mee te denken!

En het is ook niet de bedoeling dat je je paard structureel een snoepje aanbiedt als beloning. Dit houd je ook variabel. Bij clickeren met honden is dit trouwens ook zo.
    Als een oefening wordt begrepen door je paard, dan kun je gaan varieren in je beloning. Een snoepje, rust, een aai, je click(woordje) of iets anders wat je paard als beloning ziet.

En zoals Trea al zei je leert je paard ook eerst beleefdheid. Een stapje terug doen voor de beloning.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Dat heb ik dus ook. Misschien komt het omdat een opdringerig paard je zo omver kan lopen maar dat moeilijk gaat bij een klein hondje.
    Hehe ja en dat heb ik nu ook met Bonnie, ik kan het gewoon niet opbrengen daar tijd in te steken omdat ze zo klein is, raar hé?

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten