Beetje offtopic, maar misschien is een wollen seatsaver een idee? Is erg fijnOorspronkelijk Geplaatst door Chendo
![]()
Beetje offtopic, maar misschien is een wollen seatsaver een idee? Is erg fijnOorspronkelijk Geplaatst door Chendo
![]()
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Bedankt voor je tip, maar dat is het probleem niet, ik kan niet lang met mijn voeten in de stijgbeugels. (Niet lang is niet langer dan 15 min)Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
Zou ze er eventueel af kunnen halen, maar dan heb je alsnog weinig steun voor gekke sprongen.
"Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"
Wauw meiden! Gaahaaf! Was al even bang dat ik misschien iets stoms had voorgesteld
Nicky en Wien: wandelen is een goed idee! Dan kan ikzelf ook mee met RickNicky, wij zitten zo dicht bij elkaar dat het huren van vervoer wellicht een optie is? Kunnen vast samen iets regelen.
Een datum in het voorjaar lijkt mij het fijnste. Misschien dat we twee groepen kunnen maken waarvan de ene wandelt en de ander rijd ofzo? Dan nemen de rijders een bepaalde lus naar een samenkomstpunt en de wandelaars een rechtstreekse?
Ow ik zie het helemaal zitten!
Hmm, op zich een leuk plan, maar het lijkt mij niks om een hele dag (of langer) met een groep van 15 personen of meer te rijden. Je hebt dan denk ik téveel om rekening mee te houden. Tempo, afstand, evt tresholds onderweg, kunnen de paarden met elkaar, kunnen de ménsen met elkaar... Ik weet nu al dat Chief én ik het bijvoorbeeld niet zo leuk zullen vinden om 20 kilometer op staptempo te rijden, terwijl er vast ook mensen zijn die nog niet willen/kunnen draven/galoperen. Ik denk dat je dan ergernissen krijgt die je had kunnen voorkomen.
Het lijkt mij een beter plan om aparte groepen te maken, van mensen met dezelfde ideeën van die tocht. Dus 'wandelaars' bij elkaar, 'lange-afstand-meer-snelheid-ruiters', een aantal aangespannen combinaties om onze spullen te vervoerenbij elkaar, en dan onderweg een (of enkele) gezamelijke rustpunten te pakken, en met je 'eigen groep' bij het eindpunt van die dag uit te komen en dan samen te bbq'en, een biertje te drinken bij het kampvuur, en de volgende dag weer verder.
When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
Dagboekje: Livin' la vida Chivas!
www.dealindreams.nl - realise your dreams!
Jaaa, wandelen is ook gaaaaf!
Eventueel als Chendo zich er prettig bij voelt zou ik kunnen proberen om een kort stapritje zonder zadel te maken met de wandelaars en dan weer even af te stappen
Hihi kom hier nog maar net buurten, maar ben altijd wel in voor dit soort dingen![]()
"Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"
Oorspronkelijk Geplaatst door Ilian
![]()
![]()
Dat dacht ik ook al dus vandaar dat ik dat idee al noemdeKan me voorstellen dat het voor de doorgewinterde "boscrossers" niet leuk/prettig is om in wandeltempo te moeten gaan (als Rick ooit het boscrossniveau heeft dan wil ik ook lekker voluit kunnen gaan) dus ik snap het absoluut. Vandaar mijn voorstel dus om de ene groep in een rechte lijn b.v. naar een punt te laten gaan, de anderen in een lus ofzo naar hetzelfde punt. Denk dat het ook leuk is als er mensen idd met een aanspanning mee gaan. Hebben hun ook een leuk uitje.
Zo is er volgens mij voor ieder wat wils?
super leuk idee
Whisper en ik zijn ook van de partij
Ik ga met Ilian mee, in de zin van "leuk idee, maar NIET met zo'n grote groep rijden".
Wat mij leuker lijkt is om een nachtje daar te slapen, en gezellig en groepjes van 2 of 4 mensen de trail te rijden. Onderweg ergens paddocks te regelen (prikpaaltjes etc) voor een algemene stop, en dan weer in groepjes verder.
Kleinere groepjes lijkt mij ook wel fijn inderdaad.
Dan zouden we verschillende groepjes kunnen maken, bijvoorbeeld:
wandelaars
(op/af)stappers
dravers
lange afstand
Ik vind 20 km bijvoorbeeld ook veel te ver. 10 km is voor mij een soort max, en ik houd heel erg van lekker veel obstacles bekijken onderweg en grazen en even stoppen en en en...![]()
Het liefst zou ik dan een groepje willen met mensen die op en afstappen, niet enorm van punt a naar b gaan, maar onderweg lekker veel stoppen. Ik geloof dat niet elk paard dat prettig vind, misschien moet het een RB-I groepjes worden.
Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.
Ja, leuk idee. Ik wil ook mee.
Ben overigens helemaal met Ilian eens.
Mano en ik kunnen (nog) niet galopperen. Voor ons dus stappen/draven. Lange afstanden zijn geen probleem.
Ja leuk! Ik ben het ook eens met het niet in zo'n grote groep rijden.
2 dagen lijkt mij leuk, kan Dineke een dag mee met Moon en ik ook!
Vanaf de mariahoeve kun je heerlijk wandelen en rijden![]()
dit ligt best wel uit mijn comfort zone
maar als ik bij een goed groepje savvy mensen kan, dan kan ik wellicht mijn comfort zone een stukje uitbreiden
Waarschijnlijk kunnen Lazir en ik uiteindelijk wel rijdend stappen/draven.
(zoals jullie merken moet ik eerst even er doorheen, en dan zal het mogelijk wel gaan)
Altijd plezier met mijn lieve Lazir!
Dat heb ik ook hoor. Mijn comfort zone is nog maar heel klein. Maar ik denk inderdaad aan een groepje savvy mensen die ons onderweg kunnen helpenOorspronkelijk Geplaatst door Mariel89
![]()
Bladwijzers