hoe ziet zo'n racestreep eruit? Waar doe je die?
Easy zijn vacht is ook echt mega en daar druipt het ook in stralen af bij een ritje van een uur. Lijkt dan altijd net of hij heeft gehuild![]()
hoe ziet zo'n racestreep eruit? Waar doe je die?
Easy zijn vacht is ook echt mega en daar druipt het ook in stralen af bij een ritje van een uur. Lijkt dan altijd net of hij heeft gehuild![]()
Race streep maak je onder de hals. Van borst tot strot zeg maar.. een lijn van 10 tot 15 cm..
Ik weet het nog steeds niet, ga het voorlopig even aankijken.
dinsdag reed er iemand op sophie was ritje van 3 kwartier met 90% stap. En zweet liep al van haar nek afvond eigenlijk best zielig
Eli zijn racestreep is iets groter. Vanaf strot uitlopend naar de binnenkant van de voorbenen, daar tussendoor en dan langs de zijkant van de buik tot de binnenkant van de achterbenen. Heel de breedte daartussen in kaal dus zijn hele buik. De hoogte aan de zijkant zo hoog dat de scheiding onder het breedste punt zit en het geschoren deel met regen niet nat wordt.
Dit scheelt al heel veel, maar met rondje mennen van een uur als het zulk weer is dat het voor mij op de kar niet te koud is is hij toch wel nat hoor.
Viola zou je er is een foot van kunnen maken ?
Ik heb vandaag maar 3 kwartier gereden en baal zoen zeik nat, al heel vroeg begonnen met stappen toen ging het wel.
maar ze word er zelf sjaggie van. De hele terugweg liggen denken over evt een scheer iets ?
Ik wil eigenlijk sophie haar buik wel behaart houden. Ja weet niet voor me gevoel gewoon want daar zit geen deken.
Deken geeft en houd ze toch om dus.
een blote buik lijkt mij verre van ideaal met vorst![]()
A lot of people talk to horses, not many listen
Mij ook daarom wil Ik dat ook niet.
IK heb een idee in me hoofd ga thuis even een tekening maken op een foto paard
Ik heb Eli dan ook al een tijdje geleden geschoren en nu heeft hij alweer zo'n 2 cm haar op z'n buik hoor. Nu net voordat het gaat vriezen de buik kaal scheren lijkt me idd niet zo'n goed plan.
Ik zal even kijken of ik het een beetje op de foto krijg.
De streep op de buik, waarom daar? Het is niet echt één van de eerste plekken waar een paard zweet (as far as I know), dus die zou ik dan ongeschoren laten. Wat je misschien het beste kan doen (zeker als je geen haartje teveel wil scheren) is beginnen met een kleine racestreep (heb 'm even getekend, gaat ook tussen de voorbenen door)
en mocht dat niet genoeg zijn kan je door naar een halve racestreep (zoals Wallie heeft, zie hieronder)... Hij heeft wel een (regen)dekentje op trouwens.
En als dat ook niet helpt moet je je toch afvragen of een hele racestreep (Klik voor foto) of helemaal scheren niet beter is en er dan toch een deken op doen. Je paard zal het niet zoveel uitmaken..Als je de hele winter door toch intensief rijdt is zo'n dikke vacht niet fijn.
Ohja, dit is ook nog een optie:
![]()
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Die laatste ziet er ook fijn uit.
Sophie zweet op moment overal..
ga het er maar is over hebben met mijn moeder die schrikt zich dood volgens mij
Scheer machine is gevind
ga even internet afspeuren naar andere ideetjes enz
Kan je hier wat mee....
![]()
www.niettevermijden.com
Ja die had ik gezien margriet.
Ik vind het zo moeilijk. Vriend van me lachte me uit om die race streepjemig begin gewoon aan mezelf te twijfelen
Hij vond dus dat ik een jacht model moest maken (plaatje 5 of 6 )
1 ding staat vast, sophie haar buik blijft behaard ! Ik vind dat zo naar idee, daar zit ook geen stukje deken..
Ga ik straks nog een sjaal om haar buik wikkelen![]()
Heel eerlijk.... ik snap je probleem niet zo. Ze heeft het warm, ze zweet en ze heeft er last van dus moet je er wat aan doen. Ik zou zelf gewoon beginnen met plaatje 11. Is dat niet afdoende dan doe je plaatje 10 enz. Gewoon kijken naar Shophie. Zij is de enige die je antwoord kan geven.
www.niettevermijden.com
Bladwijzers