Ik denk dat je een symptoom aan het bestrijden bentals je met sticks en weet ik wat aan de gang gaat.
Je paard heeft een patroon ontdekt en San, haha je hebt het te vaak bevestigdVolgende keer opletten dus dat je het 1 of 2 keer beloont en dan gaat vragen of ze hetzelfde langer kan volhouden. Wees dus voorzichtig met het veelvuldig belonen van dezelfde inspanning als Shanna LB is. Stop eerder of vraag meer.
Ik zou nu je bullseye meer afwisselen. Ga terug naar stap en ga van een cirkel naar een rechte lijn naar een cirkel. Haal het patroon eruit door het te wijzigen en niet door het ongewenste gedrag te corrigeren....dan is het namelijk alsnog NEE en dat vinden Shanna's niet leuk wat te merken is aan haar bok![]()
Verder kun je als ze dan Lateral flexion geeft en het was niet de bedoeling haar aanbieden om dan maar gelijk door de gaan met 3 rondjes indirect reinVOORDAT ze weer rechtdoor op de cirkel MAG. Als 3 rondjes niet genoeg is kunnen het er ook 10 zijn
Dus vermijd het 'corrigeren' en ga meer over in make the right thing easy ( = neutral) and the wrong thing difficult ( = niet neutral en meer inspanning) Op deze manier moet ze haar weg uit de situatie denken en werken jullie samen door het process en verval je niet in robot technieken![]()
Bladwijzers