Ik oefen al een maandje ongeveer het rijden op focus, met de nadruk op cirkels.
In het begin hadden we in draf vooral contrastelling en was ik al blij als we de bocht min of meer haalden zonder stick.
Inmiddels gaat dat beter en is er stelling gekomen. Fijn! Ik heb dan ook het moment dat ze stelling aannam, beloont.
Na een aantal keren dit gedaan te hebben, heb ik een paard dat ineens haar hoofd tegen mijn voet plant en stil gaat staan...
Ik heb hierop geprobeerd om het te corrigeren met de stick of teugels, net wat ik vast had. Maar dat is lastig.
Het gebeurt in 1 seconde en dan staan we stil en ben ik alweer te laat. Vervolgens geef ik been en gebruik eventueel mn teugels of CS om haar uit de lateral flexion te krijgen. Shanna wordt hierop boos en tegen de tijd dat we weer goed en wel vooruit in draf zijn, zijn we zo een minuut verder en Shanna staat gewoon weer in no-time in lateral flexion...
Ik heb hier pas 2 sessies aan gewerkt hoor, maar vandaag kreeg ik het wéér, en vroeg ik me af of er geen "voorkomende" oplossing is. En of ik misschien anders moet reageren dan rechtstreeks de lateral flexion eruit "trekken" of "meppen" (uiteraard mag je dit in perspectief zien, ja Anna ik beheers mn stick al beter hoor) Over het algemeen zijn die "direct fix" oplossingen niet lateraal genoeg. Maar help, wat moet het dán worden? Hoe leg ik Shanna uit dat stelling goed is, maar neus bij voet niet?
Bladwijzers