Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 103

Topic: Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

  1. #46
    Actief Forumlid lorrelei's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Amersfoort
    Leeftijd
    34
    Berichten
    378

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    als ik een filmpje maak met allemaal fase 4 opnames en ik zet daar keiharde rockmuziek achter.. dan lijken nh'ers mishandelaars.

    deze filmpjes zijn uit hun context getrokken en vertellen me niets meer dan dat die meneer erg lenig is en een ferme zit heeft.

    ik ken zeker een een dozijn 'normals' die zonder zadel op hun paard kunnen galopperen en nog een handvol die dat zonder hoofdstel kunnen. zoals eerder gesteld.. de hardst geslagen paarden lopen het braafst (niet dat ik zeg dat zijn paarden het hardst geslagen zijn)

    bovendien zie ik op filmpje twee een paard dat met zijn mond wijd open loopt om onder de druk/pijn van het bit uit te komen.

    sorry chendo, maar het gezochtte 'bewijs' is nog niet geleverd. Dan zijn filmpjes natuurlijk ook erg lastig in het trekken van een oordeel.

  2. #47

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    @ Maaike en Pocalover: Jullie vroegen je af of deze dieren gered zijn.
    De paarden hebben een hart om te willen rennen. Ze houden van hun sport. Iets wat ik bij dressuur NIET zie. Ze houden van rennen, ze willen rennen, zijn blij en gezond en meestal gelukkig.
    Deze opmerking is doorspekt van zoveel aannames dat die m.i. geen enkele bijdrage levert aan de inhoudelijkheid van deze discussie. Sommige paarden hebben HART om te willen rennen, vast en zeker. Nee, niet allemaal. RB-E noemt Parelli dat. Het gaat heel hard, maar is het paard aan het vluchten of vindt hij het fijn? (dit is een retorische vraag, behoeft geen antwoord).

    Hoe heb jij gemeten dat die paarden blij en gelukkig zijn? Ik vind deze discussie waardevol omdat ik iets wil leren en van verschillende kanten iets zien kan leerzaam zijn. Als je echter je mening gaat presenteren als een feit, dan komt dat de discussie niet ten goede.

    Over de twee filmpjes die je post. De eerste is volledig vertraagt afgespeeld met een mooi muziekje er onder. Dat geeft al snel een romantisch beeld. Filmpje twee ben ik na 50 seconden gestopt. Als ik zie hoe de man, op 46 seconden zijn paard omhoog schopt (en de navenante reactie van het paard) dan ben ik al klaar. Dat is niet liefdevol. Zulke aanwijzingen (schoppen) aan je paard geven, geeft voor mij een gebrek aan kennis weer.

    Je hebt voor mij niks te bewijzen. Dit soort filmpjes plaatsen als bewijs van het goede van deze mijnheer, dat doet jezelf geen goed. Ik wil feiten, geen geknipte en geplakte filmpjes.

    Wat HH dan is, los van de TAP, is me nog steeds niet duidelijk.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  3. #48
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    35
    Berichten
    207

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door caroline-max
    Uhm, onder aan de website staat volgens mij duidelijk dat deze methode alleen is voor professionnals , en niet voor de gewone mens zoals ik . Dit wordt idd op andere plaatsen weer een beetje tegengesproken. Ik vraag me nu ook af wat precies de bedoeling is van de cursussen die jullie geven. Kan ik dan zelf met mijn paard aan de slag zeg maar, of is het meer als informatiebron over hoe een paard in elkaar zit en hoe je daar naar moet kijken. Dat is mij niet helemaal duidelijk.
    Het word niet tegengesproken, er zijn twee principes. Hybrid horsemanship zelf, en de TAP. We willen niet dat mensen prutsen met de TAP maar wel zelf stimuleren om na te denken en het discussieren hierover op fora's word daar ook bij aangemoedigd.
    Nu ik zie dat daar veel onduidelijkheid over is, zal ik het aanpassen.

    De cursussen zijn 1 een HH cursus, dit houd in dat je theorie krijgt, over wat het inhoud en alle vragen gesteld kunnen worden. Dit is geen doe het zelf cursus.

    De jonge paarden opvoed cursus word gedaan aan de hand van NH en HH (logisch zelf nadenken en kijken naar het paard) NIKS van de trainingsmethodes van HH worden gebruikt, alleen de visie erachter.
    Die cursus werd al gegeven voor die site en we hebben dus onze advertenties zeg maar op de site gezet.


    Caroline-Max: Nee ik raad je deze methode niet aan voor het inrijden van je tinkertje. Mijn tinker is op de normale manier ingereden, daar hebben we alle tijd voor.
    HH beleren is meer iets voor een andere tak van de paardensport (rensport dus).

    Verder heb ik alleen de foto's van eigen werk. Want wij gebruiken dit eigenlijk vrijwel nooit.
    Als wij paarden beleren, corrigeren, trainen, opvoeden, word er meestal met natural horsemanship gewerkt en word er alle tijd genomen voor het dier.
    Wij zijn alleen een informatie punt over Hybrid horsemanship en werken dus niet per see volgens deze methode.

    Dat de website jongepaarden.com uit de lucht is klopt, we zijn aan het vernieuwen om "onze" (natural horsemanship) methode te scheiden van Hybrid Horsemanship (er word vaak verwarring gemaakt, wat logisch is als het op dezelfde site staat).
    Gaat nog even duren voordat het weer online staat.
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

  4. #49
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chendo
    @ Sanne: Het is geen stoere mannen praat. Ja hij weet nog meer, hij weet over natural horsemanship, etc.
    Alleen zoals ik al zei, hij heeft daar helaas geen tijd voor.
    Hij is een man met meer dan 20 jaar trainings ervaring. Jullie zouden eens moeten gaan kijken in de rensport, dan snap je waarom het zo gaat.
    Ik heb drie maande op zo'n stal gewerkt. Dat waren mij drie maanden te veel. begrijp heel goed waarom het er zo aan toe gaat, betekent niet dat ik het er mee eens hoef te zijn
    Wat doet hij dan verder? Ik zie niets anders dan meer van hetzelfde. Ik ken wel meer mensen met zoveel-en-zoveel jaar trainingservaring, niet echt veelzeggend voor mij.

    @Anna: ben het compleet eens, maar toch wordt dit niet gebracht als alleen een oplossing voor de rensport. Er wordt een vergelijking met NH gemaakt, dit wordt op gewone pony's toegepast... Het gaat de Ts duidelijk wel om een goede band met haar paarden, dus zo ver weg staat het niet van elkaar af.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  5. #50
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    35
    Berichten
    207

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Pocalover, je wilt geen geknipte en geplakte filmpjes, maar er worden hier alleen maar van dat soort filmpjes bij gehaald, als we het dan daar over gaan hebben, dan heeft deze discussie geen zin meer.

    Laten we het erop houden, er is niks te bewijzen van beide kanten niet.

    Waar ik op baseer dat paarden echt graag rennen? Ik heb er zelf mee gewerkt en er zelf op gereden. Je ziet mij geen paard verschrikkelijk behandelen hoor.
    Ik merk aan alles dat de paarden zelf willen, vrolijk zijn, etc.

    Dit baseer ik dus op eigen gevoel en eigen kennis, niet die uit boekjes of filmpjes.

    Wie hier niks wilt weten van rensport of er nooit van heeft geproefd kan daar gewoon simpelweg niet over oordelen en daar wil ik dus GEEN discussie over.


    Lieve mensen, bedankt voor de vragen, haha ik ga nu naar mijn werk hoor, krijg het er druk mee, mom vanavond weer even spieken
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

  6. #51
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Ik heb een beetje problemen met het 'logisch nadenken' wat telkens genoemd wordt.
    Mensen en paarden zijn 2 totaal andere soorten, met een compleet andere denkwijze. Wat volledig LOGISCH is voor een mens (iets simpels als je vastgrijpen wanneer je dreigt te vallen, een schreeuw geven als uiting van boosheid) is compleet ONlogisch voor een paard (vastgrijpende mens of een harde schreeuw = roofdier = wegwezen!).

    Er ontstaan juist zoveel misverstanden in de paardenwereld doordat mensen hún gedachten op het paard projecteren (lekker warm op stal, 3x per dag een maaltijd etc). Natural Horsemanship is erop gericht de mens juist ánders te laten denken, meer zoals een paard denkt.

    Enne, als meneer Endo zich werkelijk verdiept zou hebben in NH en hier góed in zou zijn, zou het hem helemaal niet veel tijd kosten om probleempaarden te helpen. Pat kan in 30 minuten op de rug van een wild paard zitten, zónder mechanische hulpmiddelen, maar op basis van prooidier-psychologie. Dat NH gezien wordt als iets wat 'veel tijd kost' komt vooral omdat 99,9% van de huidige NH-ers nog beginnend is hierin en zelf dus veel tijd nodig heeft om dingen te leren.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #52

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chendo
    Waar ik op baseer dat paarden echt graag rennen? Ik heb er zelf mee gewerkt en er zelf op gereden. Je ziet mij geen paard verschrikkelijk behandelen hoor.
    Ik merk aan alles dat de paarden zelf willen, vrolijk zijn, etc.

    Dit baseer ik dus op eigen gevoel en eigen kennis, niet die uit boekjes of filmpjes.

    Wie hier niks wilt weten van rensport of er nooit van heeft geproefd kan daar gewoon simpelweg niet over oordelen en daar wil ik dus GEEN discussie over.
    Chendo, ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een ex-renpaard, die ik al kende voordat hij van mij was en die ik mede heb getraind voor de renbaan. Dat ging het allemaal zeer amateuristisch aan toe en toen na 1 seizoen bleek dat dit paard gewoon niet snel genoeg was, heb ik hem gekocht en er een heerlijk rijpaard aan over gehouden. Dit paard wilde graag rennen, absoluut. Hij had ook geen reden om het niet te willen: hij was er op gefokt, was jong en had geen slechte ervaringen op de renbaan.

    De paarden die voor hun heropvoeding bij de Paul komen, hebben serieuze problemen. Als die niet opgelost worden, gaan ze naar de slacht. Waarom zouden ze zo enorm in verzet komen denk je, als ze het zo leuk vinden op de renbaan? Of vinden ze het misschien toch niet zo leuk? De meeste renpaarden worden niet gefokt en getraind door enthousiaste amateurs (liefhebbers, betekent dat), maar moeten gewoon in zo kort mogelijke tijd hun geld opbrengen. Daar is voor sommige paarden weinig lol aan. Haal ze dan uit de sport, verkoop ze of breng ze naar de slager, maar probeer ze niet te breken om ze vervolgens weer terug te sturen naar de renbaan.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  8. #53
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Ik zou heel graag willen weten wat de HH methode nu precies inhoud? Behalve die TAP dan. Zou je dat kunnen uitleggen? Wat doen jullie nou precies?
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  9. #54
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    @ Chendo; Mijn tinker is (tot nog toe ) zeer relaxed, open en heel erg lief. Ik wil haar (laten) beleren op een NH manier idd, dus dat gaat goed komen hoor . Mijn vraag kwam meer bvanuit het feit dat je op je site aangaf ook jonge paarden te doen, en ik benieuwd was hoe dat dat zat. Persoonlijk denk ik dat je door je website een (misschien) verkeerd beeld schetst van wat jullie blijkbaar doen. Ik zie een site vol HH, waarvan ik een beetje de kriebels krijg eerlijk gezegd. Nu geef je aan vooral veel NH te doen, maar dat is een beetje ondergesneeuwd in je site dan.

    Bedankt voor je antwoorden in iedre geval, zo is het duidelijk voor mij.

  10. #55

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chendo
    @ Sanne: Het is geen stoere mannen praat. Ja hij weet nog meer, hij weet over natural horsemanship, etc.
    Alleen zoals ik al zei, hij heeft daar helaas geen tijd voor.
    Hij is een man met meer dan 20 jaar trainings ervaring. Jullie zouden eens moeten gaan kijken in de rensport, dan snap je waarom het zo gaat.
    Ik denk dat menigeen hier wel aardig op de hoogte is van de rensport en het wereldje eromheen. Als hij zo tegen het feit is dat hij zo snel moet werken dan zou hij het werk ook kunnen weigeren. Punt is dat het hem dan geen geld oplevert dus hij doet het toch ondanks dat hij daar dus niet achter staat. Als mensen bij mij komen die het normaal vinden om hun honden te slaan en aan mij vragen om hun agressieprobleem even snel op te lossen dan bedank ik voor de eer. Geld staat bij mij niet boven mijn normen en waarden. Als mensen bij mij komen, dan komen ze omdat ze weten dat ik op een bepaalde manier train en dat het per hond verschilt hoe lang het proces duurt. Daar gaan ze mee akkoord of ze gaan naar een ander waar er gebruik wordt gemaakt van harde trainingsmiddelen. En ook dat gebeurt. Sneu voor de hond maar ik werk niet aan hun manier van werken mee. Snap je wat ik bedoel?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chendo
    @ Maaike en Pocalover: Jullie vroegen je af of deze dieren gered zijn.
    De paarden hebben een hart om te willen rennen. Ze houden van hun sport. Iets wat ik bij dressuur NIET zie. Ze houden van rennen, ze willen rennen, zijn blij en gezond en meestal gelukkig.
    Ja sommige dieren zijn zeker wel gered. De beste man is zelf ook jockey. Als hij een paard rijd is het in goede handen en zo bij meer jockeys die ik heb gekend/trainers.
    De paarden die staken hebben volgens mij aardig laten zien dat ze geen hart hebben om te rennen met een mens op hun rug. Bij die paarden wordt dan dus ook afgevraagd of die wel zo geholpen zijn. Een dier dat protesteert tegen hetgeen wat hem gevraagd wordt (en dan heb ik het over echt staken in de gevallen waarbij de hulp van die man zo hard nodig zou zijn) is niet geschikt voor die tak van sport. Waarbij ik me heel regelmatig afvraag of het wel zo'n sport is. Een springpaard dat staakt bij iedere hindernis die hij ziet, wordt doorgaans ook niet uitgebracht op hoog niveau simpelweg omdat het dus kennelijk toch niet in hem zit.

    Overigens ben ik van mening dat de mens moet kijken naar zijn dier: wat vind mijn paard, hond leuk om te doen en het dan daarin zoeken. Zie dat het vaak juist andersom gebeurt: mens vind een bepaalde tak van sport leuk en het dier moet daar dan maar aan voldoen. Lukt dat niet dan ofwel worden de dieren tot diep verdriet toe gedwongen danwel wordt het dier van de hand gedaan. Dieren worden gebruikt dan als gereedschappen en niet als partners. En in de rensport is dat helemaal erg. Paard verdient (als het een goed koerspaard is) behoorlijke bom duiten maar er wordt vaak helemaal voorbij gegaan aan de geestelijke gesteldheid van het paard (uitzonderingen daargelaten). Met vijf of zes jaar gaan ze met "pensioen".

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chendo
    Meestal doen de jockey's en trainers wel hun best, maar ligt de schuld bij de eigenaar.
    Ik denk dat de jockey's ook best wat meer schuld in de schoenen mogen hebben. Immers doen ze er alles voor om op bepaalde paarden te mogen starten en houden ze het hele wereldje in stand. Als de jockeys zouden staken (wat ze nooit zullen doen omdat het voor hun ook gewoon gereedschappen zijn die geld binnen brengen) dan zou er ineens een stuk beter geluisterd worden. Geen jocky = geen race = geen geld.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Chendo
    Na een paar jaar is het dier uitgekoerst en dan worden ze meestal omgeschoold tot rijpaard voor de recreatie of het word een fokmerrie of fokhengst. Hun pensioen begint vroeg, niet vanwege de blessures, maar de grote races winnen ze niet meer en ze krijgen dan vaak nog een mooi en happy leven.
    Ik heb diverse ex-dravers en renpaarden meegemaakt en gezien. De blessures, de gevolgen van het veel te vroege belasten, komen pas nadat ze een jaar of 8 oud zijn en allang uit het zicht van de renbaan... Zo'n mooi en happy leven is dat niet. Zeker 85% van die paarden die ik gezien heb en uit dat wereldje komen, staat met 10 jaar vaak kreupel op stal omdat ze versleten zijn. Ze zijn gewoon op. En dit is niet de ervaring van maar een paard, het zijn er heel wat meer.

    Maar goed, dit gaat nu meer in de richting van de rensport dan van HH. Ik vind het dus beiden niets.

  11. #56
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    @ Sanne: Het is geen stoere mannen praat. Ja hij weet nog meer, hij weet over natural horsemanship, etc.

    Dat is wat ze word geleerd, er word weinig gedaan aan nageeflijk lopen etc, dit is ook van belang omdat het bij het rennen het ademen bemoeilijkt.

    Zou je deze zin voor mij uit willen leggen.. ik geloof dat ik niet begrijp wat je bedoeld.. ik lees namelijk, dat nageeflijk lopen bij het rennen het ademen bemoeilijkt? Dat is vást niet wat je bedoelt Maar wat bedoel je dan wel?

  12. #57
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    35
    Berichten
    207

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Ik heb een beetje problemen met het 'logisch nadenken' wat telkens genoemd wordt.
    Mensen en paarden zijn 2 totaal andere soorten, met een compleet andere denkwijze. Wat volledig LOGISCH is voor een mens (iets simpels als je vastgrijpen wanneer je dreigt te vallen, een schreeuw geven als uiting van boosheid) is compleet ONlogisch voor een paard (vastgrijpende mens of een harde schreeuw = roofdier = wegwezen!).

    Er ontstaan juist zoveel misverstanden in de paardenwereld doordat mensen hún gedachten op het paard projecteren (lekker warm op stal, 3x per dag een maaltijd etc). Natural Horsemanship is erop gericht de mens juist ánders te laten denken, meer zoals een paard denkt.

    Enne, als meneer Endo zich werkelijk verdiept zou hebben in NH en hier góed in zou zijn, zou het hem helemaal niet veel tijd kosten om probleempaarden te helpen. Pat kan in 30 minuten op de rug van een wild paard zitten, zónder mechanische hulpmiddelen, maar op basis van prooidier-psychologie. Dat NH gezien wordt als iets wat 'veel tijd kost' komt vooral omdat 99,9% van de huidige NH-ers nog beginnend is hierin en zelf dus veel tijd nodig heeft om dingen te leren.
    Ik heb al meerdere malen aangegeven dat er word gekeken vanuit het oogpunt van het paard. Logisch denken vanuit het paard dus.
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

  13. #58
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    35
    Berichten
    207

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door chendo" ]
    @ Sanne: Het is geen stoere mannen praat. Ja hij weet nog meer, hij weet over natural horsemanship, etc.

    Dat is wat ze word geleerd, er word weinig gedaan aan nageeflijk lopen etc, dit is ook van belang omdat het bij het rennen het ademen bemoeilijkt.


    [/quote]

    [quote="nienke07
    Zou je deze zin voor mij uit willen leggen.. ik geloof dat ik niet begrijp wat je bedoeld.. ik lees namelijk, dat nageeflijk lopen bij het rennen het ademen bemoeilijkt? Dat is vást niet wat je bedoelt Maar wat bedoel je dan wel?
    Ja dat is wel degelijk wat ik bedoel. Paarden kunnen het beste ademen als ze voluit rennen met de neus in de lucht. Nageeflijk lopen tijdens een ren, is dus niet verstandig.

    Ik zou wel graag willen zien dat er in de rensport wel meer dressuurbasis zou worden gedaan. Want ik zie wel vaak een hoop gesloopte ruggen hierdoor.
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

  14. #59
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    35
    Berichten
    207

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    @ Heidirickdennis:

    Zit nu op mijn werk dus antwoord vlug.
    (ja zelfs hier ben ik er mee bezig hahaha)
    Ik denk dat wij allebei het tegenovergestelde hebben gezien. Ja heb ook paarden gezien met blessures, komend door verkeerde training en te veel overbelasting. Er zijn ook trainers die dit wel goed doen, we kunnen niet alles over 1 kam scheren.

    Een paard dat staakt en vooruit word gemept vind ik niet geschikt voor de rensport.
    En zou daar ook nooit toe mogen worden gedwongen.
    Dat is inderdaad in en in triest.

    Helaas draait het in de topsport (niet allen rensport) erg veel om geld

    Ik ben het er volledig mee eens dat het er in de topsport niet altijd prettig aan toe gaat. Gelukkig ken ik alleen lieve jockeys, die het beste voor hebben met hun paard en ken ook een hele hoop lieve trainers.

    Maar weet dat er verschrikkelijke rondlopen op deze planeet, maar in welke paarden sport tak niet?
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

  15. #60
    Actief Forumlid Chendo's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2010
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    35
    Berichten
    207

    Re:Hybrid horsemanship, n.a.v. frustratietopic

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Ik zou heel graag willen weten wat de HH methode nu precies inhoud? Behalve die TAP dan. Zou je dat kunnen uitleggen? Wat doen jullie nou precies?
    Zet even een stipje dat ik je niet vergeet, kom hier vanavond op terug.
    Echter wil ik nog 1 ding zeggen, het is niet wat WIJ doen. Wij geven enkel informatie hierover en doen er verder vrijwel niks mee. Beleren en trainen onze paarden en die van andere volgens NH.
    "Never say goodbye because goodbye means going away and going away means forgetting and I will never forget you Chendo!"

Pagina 4 van de 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •