Hoi hoi,
Nu ik minder tijd en energie heb voor Fenna en al een paar maanden niet meer gereden heb merk ik dat ze wat stijver word en haar spieren verdwijnen. Nooit geweten dat we toch nog best veel trainden, blijkbaar wel anders had ze de spieren nu nog wel.
Ik moet eerlijk bekennen dat als ik tijd heb ik meer aan haar conditie werk (fietsen) of we werken aan onze horsemanship, dus wel cirkels en games maar meer op reactiesnelheid en vertrouwen gericht.
Dressuurmatig doen we zo goed als niks meer en blijkbaar kan ze toch niet zonder, maar met nog ongeveer 5 weken tot mijn bevalling, een erg beginnende verzorgster en Roald die in feite ook beginner is blijft er weinig trainingsmogelijkheid over.
Dus wilde ik een korte onderhouds workout bedenken, met wat oefeningen die binnen 15-20 minuten wel zorgen dat Fenna soepel en (een beetje) sterk blijft. 20 minuten houd ik nog wel vol in een zandbak, langer word echt een beetje zwaar.
Ik hoopte dat er hier wat mensen zijn die tips hebben voor wat er echt in een onderhoudssessie thuishoort, waar ik op kan letten en vooral ook waarbij ik zelf zo min mogelijk hoef te lopen door het zand. En hoe vaak zou zoiets nodig zijn?
We hebben les gehad van Wim, Florien, Honza, Irwin, Anna en Margot en kunnen overal iig de basis van. Met Parelli zijn we bezig in L3 (denk ik), even als achtergrondinfo voor wat we wel en niet kennen.
Oh ja, ik heb de DVD's van Karen Rholf liggen maar nog niet gekeken, misschien dat daar iets op staat. Ik zal vandaag eens beginnen met kijken
Hopelijk komt Fenna met een fijn plan gezond mijn zwangerschapsverlof door... Pfff lastig hoor, alle ballen hoog houden, loslaten is niet echt mijn ding
Bladwijzers