Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Paard kijkt weg

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Paard kijkt weg

Hallo allemaal

sins kort werk ik met een rb ex paard! Alleen merk ik, wanneer ik het corrigeer, dat zij mij niet aankijkt! Waarom doet ze dit? Het is al wel iets beter maar tviel me erg op! Dit is voornamelijk bij THE yoyo game met achtwaarts vragen!

Wie kan mij antwoord geven?

Groetjes Marit
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:Paard kijkt weg

Beste Marit,
    wát corrigeer je dan? Haar RB-ex gedrag? En doe je dat dan met de yoyogame?

Een paard dat je niet goed vertrouwd durft jou ook niet met 2 ogen aan te kijken. Dus het zal vooral onzekerheid zijn. Veel friendlygame, meer rust in je oefeningen, en goed reageren op haar RB gedrag zal je paard helpen meer vertrouwen in je te krijgen en dan zal dat wegkijken vanzelf minder worden.
    Het kan ook zijn dat je te actief bent in het achterwaarts vragen. Ga bij jezelf na of je fase 1 wel fase 1 is.

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Mijn eerste ingeving is 'teveel druk', dus sluit me bij Sandra aan.
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

O sorry beetje onduidelijk! ik corrigeer niet haar rb gedrag.. wanr zo is ze!

Maar bijvoorbeeld wanneer ik haar achterwaarts vraag, en ze gaat niet bij fase 1 dan doorvraag dan vertoont ze dat gedrag...

ik zal even opletten of ik mijn fase`s wel goed doorloop..

Dus voornamelijk is het onzekerheid?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ja ik zou denken van wel.
    Wat ik zou doen is de yoyogame combineren met de drivinggame met je stick richting voorhoeven.
    Dus fase 1 en 2 (dat is alleen vinger en alleen pols met het touw dat NIET de clip beweegt) á la yoyogame
    en fase 3 en 4 met de drivinggame. Dus tikken op de grond voor de hoeven, tikken op hoeven of borst.
    Als het goed is kent je paard deze drivinggame al. Zoniet, dan zou ik dáár eerst aandacht aan besteden.

Verder veel werken aan friendlygame en extreme friendlygame in zone 1, meer draw doen dan drive bij de yoyogame, en vooral ook je paard bij de kleinste poging genoeg tijd geven om te likken en te kauwen.

Het zou inderdaad onzekerheid kunnen zijn zoals hierboven al aangegeven, maar dat hoeft niet altijd. Soms kijken paarden ook weg als ze meer interesse hebben in de dingen om hen heen dan in jou. Probeer in te schatten en te lezen waarom ze wegkijkt.

Als het door teveel druk is kan je eens kijken wat ze doet als je bv je energie omlaag doet en een paar passen achteruit loopt. Kijkt ze je dan wel aan, dan is het hoogst waarschijnlijk inderdaad teveel druk

succes!
    3e graads instructrice Rechtrichten & NH instructrice

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Mijn paard keek ook altijd weg als ik ze achteruit vroeg.
    Toen ik les had bleek dat mijn fase 1 (die ik al erg klein vond) Voor m'n paard al een fase 3. Nu ik m'n fasen nog kleiner kan maken is het een stuk beter geworden. En dan niet alleen de yo-yo, maar eigenlijk alles.

Succes

Hoi hoi,
    Mijn paard doet dit ook, ze gaat met haar schouder richting mij staan, en kijkt me met 1 oog aan.
    Ze is niet afgeleid, ze kijkt me alleen niet aan.
    Ik doe heeel veel friendly, en dat gaat super, maar met de yoyo doet ze dit en ook tijdens de circling
    game als ik haar naar mij toe vraag.
    Ze komt dan wel netjes recht naar mij toe, maar eindigt altijd scheef..(op heel soms een x na)
    Ze doet alles verder helemaal goed.
    Iemand een idee?

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Wat ik nu doe met Wonder is heel veel Draw!

dus ik liep achteruit door de bak en Won moet mij dan dus volgen, ze kijkt me nu steeds beter aan met 2 ogen alleen soms is ze nog een beetje beteuterd als ik haar achteruit stuur of weg stuur voor circling.

als ik @ liberty werk gaat ze ook weg als haar ik achterwaarts vraag, dus echt genoeg vertrouwen is er dan nog niet.

dus nu doe ik yo-YO zeg maar :P ik stuur haar 2 pasjes achteruit, en ga er 10 vooruit!

gaat steeds beter moet ik zeggen, ze kijkt me steeds vaker met 2 ogen aan

Hoi hoi,
    Wat ik nu heb, is dat mijn paardje netjes naar mij toekomt, mij met 2 ogen aankijkt, behalve de laatste 2 stappen.
    En als ik haar weer achteruit yoyo't dan kijkt ze die eerste 2 stappen ook niet, maar eindigd wel met 2 ogen...
    Iemand hiervoor tips? nog meer friendly (doe bijna niet anders ? voelt ze zich misschien zekerder als ik op afstand ben?
    groetjes kel

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

hoe sta jij dan?

met 2 ogen op haar gericht? met al je energie op haar?

ik ga tegenwoordig met mn zij naar Wonder toe staan, en dat werkt ook!

dat heb ik gezien bij een filmpje (volgens mij van horse behavior*hoe schrijf je dit?*, weet niet zeker)

Hey,
    Bedankt voor de tip, ik ga het zo even proberen, en kijken wat ik nou eigenlijk doe (o ik haar aankijk).
    Voor mijn idee is mijn energie niet op haar gericht..
    groretjes kel

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Kan ook onopgemerkt

omdat je bijvoorbeeld je focus op haar hebt ed.

Met Wonder kan niet de volle focus op haar richten, ik reflecteer via de grond zeg maar, dus indirecte focus ipv directe :P

Misschien een hele stomme vraag hoor, maar wat is een rb ex paard????
    Wil je een mooi schilderij van je paard?http://www.sabinedelhez.nl/

Sorry ik heb het al gevonden, ik denk dat ik eerst maar eens wat meer ga lezen voordat ik reageer
    Wil je een mooi schilderij van je paard?http://www.sabinedelhez.nl/

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten