Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 84

Topic: Oedeem in achterbeen

Actief Forumlid liene's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Oedeem in achterbeen

Evita heeft een dik achterbeen sinds vrijdag. De dierenarts is geweest en ze heeft antibiotica gekregen voor 3,5 dag. Intussen is het echter nog veel dikker geworden. Het vocht zakt natuurlijk naar beneden, maar het lijkt flink toe te nemen. Herkent iemand dit, is dit normaal?

De beste manier om te betalen voor een mooi moment is te genieten.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Re:Oedeem in achterbeen

Ik schrik van de foto's.
    Bel morgen de DA even, wellicht kun je de foto's mailen.

vaak wordt er ook een vochtafdrijvend poeder bij gegeven en ik zou zeker even naar de dierenarts bellen, had je paard ook koorts

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Nee, ze heeft gelukkig geen koorts, ook niet gehad.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Kan het zijn dat ze een trap heeft gehad? Zo ja, dan kan het zijn dat er een grote bloeduitstorting zit. Is het warm? Na een paar dagen gaat dat vervloeien en dan zakt het idd met de zwaartekracht mee naar beneden.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Dankje Monique. Ze heeft inderdaad een trap gehad, stom dat ik dat er niet even bijgezet heb.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Als er een wondje aanwezig is dan zou ik zeker de DA bellen, dan kunnen ze nml "einschus"of zoiets krijgen, dan kan het hele been ook dik worden en dat is best ernstig, maar daarvoor geven ze dan wel weer anti-biotica,zou gewoon even bellen voor de zekerheid.

Sterkte, en beterschap voor Evita.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Het kan dat het een reactie op de trap is.

Als het niet warm is en pijnlijk dan is een echte ontsteking onwaarschijnlijk;ijk, ze heeft immers ook al AB gehad. Onder de zwaartekracht gaat het uitzakken.

Pandoer heeft een zwelling op zijn borst gehad ter grote van een voetbal, daar werd een naald ingezet om het vocht af te laten lopen maar het vulde zich net zo snel.
    Het kan echt een geruime tijd duren voordat het lichaam zoiets heeft opgeruimd.
    Je kan de veearts vragen een Echo te doen om te zien hoe de spier eronder zich houdt.

Sterkte met haar

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liene
    Dankje Monique. Ze heeft inderdaad een trap gehad, stom dat ik dat er niet even bijgezet heb.
    Goed in de gaten houden, het "opruimen" ervan kost het lichaam nogal wat werk. De opeenhoping van oud bloed kan wel gaan ontsteken, dan kan er een abces ontstaan wat de DA dan moet ontlasten, dus idd goed in de gaten houden. Succes!

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Dank jullie wel voor de reactie's.
    Vandaag was het al wel weer een beetje minder en ook alweer verder gezakt.
    Het is echt vocht want het 'flubbert', als ze loopt werkelijk alle kanten op.

Ik houd het gewoon goed in de gaten en als het maandag niet aanzienlijk minder is geworden neem ik contact op met de DA, om te overleggen hoe dit nu verder moet. Misschien vochtafdrijvers na overleg met de dierenarts. Ik zal binnenkort weer even wat foto's maken dan kunnen we het verschil zien.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vochtafdrijvers zullen niet helpen, want het is hoogstwaarschijnlijk geen oedeem. En 0edeem zit niet zo als een zak vocht ergens te flubberen op een achterbeen. Vochtafdrijvers geven maakt het dan alleen maar nóg lastiger voor het lichaam om dat hematoom weg te krijgen. Wat hij zóu kunnen doen is er een snee in zetten. Maar dat kan hij denk ik zelf het best beoordelen als hij het ziet en voelt. Dan moet hij er namelijk wel zeker van zijn dat het óud bloed is, en niet blijkt dat er een slagadertje kapot is. Dan is Leiden in last als je er een snee in zet. Nu geeft die bult vocht nog tegendruk en kan die slagader genezen. Is de druk eraf, dan is dat weg. Je schrijft dat de bult al wat minder wordt, dat klinkt dus niet als een kapotte slagader . Kan goed minder dik lijken als 'ie uit gaat zakken, dan verspreid het meer. Komt vast helemaal goed, succes! Moeder natuur heeft wat tijd nodig ervoor.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Bedankt voor de uitleg.

Vandaag heb ik de dierenarts gebeld, het is inderdaad geen vocht maar bloed volgens de dierenarts. Hij is niet komen kijken, morgen overleggen we verder. Haar temperatuur was 37.1, dus normaal. Ik had het idee dat het wat dikker en harder was dan voorheen nog.

Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    40

Gisteren avond nog een paar foto's gemaakt in de stal. Kwalitatief zijn ze niet zo goed door het licht in stal.
    Helaas zie ik geen verbetering met de foto van ruim twee dagen eerder.

Vanmiddag word ik terug gebeld door de DA die vorige week ook langs is geweest en Evita dus ook gezien heeft.
    Ik ben erg benieuwd wat zij er van zal vinden, en wat het vervolg zal zijn. Houd jullie op de hoogte!

Wow wat een bult.
    Kan je er niet echt mee helpen, maar hoop dat evita snel weer de oude is !

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Zo zeg, dat is een flinke bult geworden. Toch nog wel een stuk groter dan op je eerste foto, poehe. Ben ook benieuwd wat ze gaat zeggen.

Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten